י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

5 שנות מאסר למנהל ההשקעות שמעל בכספיו של דב לאוטמן

מייקל גביש הורשע בגניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, השפעה בתרמית על שערי ני"ע ועוד

צילום אילוסטרציה, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, פלאש 90


האיש שמעל בכספיו של דב לאוטמן ז"ל ילך לכלא ל-5 שנים. שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, מיכל ברק-נבו, גזרה היום (א') עונש של 5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 150 אלף שקל על מנהל התיקים לשעבר, מיכאל (מייקל) גביש, בגין הרשעתו במעילה בתיקי לקוחותיו, ובראשם דב לאוטמן ז"ל, בהיקף של מאות אלפי שקלים.

גביש הורשע ביוני האחרון בשורה ארוכה של עבירות גניבה בידי מורשה, תרמית בניירות ערך, מרמה, דיווח כוזב וזיוף. על כך שבזמן ששימש כמנהל התיקים של מר דב לאוטמן ז"ל, ביצע מאות עסקאות סיבוביות בין חשבונות בבעלות לאוטמן וחשבונות של קופות הגמל של בנק מזרחי טפחות, לבין חשבון המפצל בחברת מרץ השקעות.

כל העסקאות היו במחירים שהפיקו רווחים לחשבון המפצל והפסדים ללאוטמן ולקופות הגמל. בסוף כל יום שייך גביש את העסקאות הרווחיות מהחשבון המפצל לחשבונות בבעלות לקוחותיו המועדפים. עוד הורשע גביש בעבירות תרמית בניירות ערך בכך שביצע עסקאות במניית פורמולה ויז'ן בין חשבונות שונים של לאוטמן וזאת כדי להעלות את שווי המניה.

ביום האחרון של כל חודש נהג גביש להריץ את שער המניה על ידי קניית כמויות גדולות במחירים גבוהים לחשבונות לאוטמן, וכך הציג גביש ללאוטמן תשואה משמעותית בחשבונותיו.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי ביצוע גניבה על ידי שימוש במסחר בבורסה מוסיף למעשה ממד נוסף של חומרה, שכן מלבד קרבנות הגניבה הישירים המעשה פוגע בכלל ציבור המשקיעים בשוק ההון. עוד ציין בית המשפט כי במקרים בהם לצד עבירת הגניבה מבוצעות עבירות ניירות ערך צריכה הענישה להיות חמורה יותר מאשר במקרי הגניבה הרגילים.

"גביש לא נטל אחריות למעשים. למעשה, הוא מכחיש אותם עד היום וסבור כי הכרעת הדין בטעות יסודה. משכך, לא ניתן גם לצפות לעשיית מאמץ לתיקון או פיצוי מצדו", כתבה השופטת בגזר הדין.

התיק נוהל בידי עורכי הדין עמית בכר ומאור ברדיצ'בסקי, ונחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
מייקל גביש דב לאוטמן מאסר בפועל מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד