י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לקראת החלטת הפד מחר: הדולר מתחזק בכ-0.6%

הדולר נסחר סביב 3.89 שקלים • האירו מתחזק בכ-0.2% • דריכות בשווקים: היום תיפתח ישיבה בת יומיים שבסיומה יחליט הפד האם להעלות את הריבית לראשונה מזה כ-10 שנים • "המומנטום של השארת ריבית נמוכה ימשיך להניע את גלגלי הכלכלה האמריקאית"

  • ג' תשרי התשע"ו
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


הדולר מתחזק היום (ד') מול השקל, יממה לפני החלטת הריבית הגורלית של הפד. הדולר מתחזק בכ-0.6% ונסחר בין הבנקים סביב 3.89 שקלים. האירו מתחזק בכ-0.2% ונסחר ברמה של 4.378 שקלים. בעולם, הדולר נחלש בכ-0.2% מול האירו לרמה של 1.128 דולרים לאירו.

עיני המשקיעים בעולם נשואות לעבר הבנק המרכזי של ארה"ב, שפותח היום ישיבה בת יומיים שבסיומה יחליט האם לסיים את עידן הריביות האפסיות לראשונה מזה כ-10 שנים. בקרב האנליסטים קיימים חילוקי דעות, כאשר חלקם מעריכים כי הפד ידחה את ההחלטה להעלות את הריבית למועד מאוחד יותר בשל ההאטה בסין והנתונים הכלכליים המאכזבים שפורסמו לאחרונה. עם זאת, אחרים סבורים שהפד יעלה את הריבית מחר במטרה לאותת כי הכלכלה האמריקאית מבוססת מספיק.

גם בשוק המקומי המשקיעים נושאים עיניהם לבנק ישראל ותוהים האם הוא יפחית את הריבית או ינקוט בפעולה מרחיבה אחרת. זאת לאור מדד המחירים לצרכן שפורסם בתחילת השבוע והצביע על ירידה של 0.2% בחודש אוגוסט. ב-12 החודשים האחרונים המדד ירד ב-0.4%, בעיקר בשל הירידה במחירי האנרגיה.

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "יממה דלילה ומתוחה צפויה לעבור על שוק המט"ח לקראת הכרזת הריבית בארצות הברית. בהתייחס לנתונים הכלכליים ולהערכות האנליסטים ברחבי העולם נראה כי עדיין הדעה הרווחת סוברת כי הפד ישאיר את הריבית על כנה ולא צפוי להפתיע בהחלטות דרמטיות. דווקא הצפי של השארת הריבית על כנה ע"י הפד יכול לתת ברמת הזירה מקומית את הרוח הגבית לדולר ולתחזיות המיוחלות של- 2015 כי הפריצה לקראת 4.00 ש"ח תתממש. המומנטום של השארת ריבית נמוכה ימשיך להניע את גלגלי הכלכלה האמריקאית חרף הנתונים הכלכליים האיטיים לאחרונה ויניע את המשך התחזקות הדולר אל מול המטבעות בעולם. אמנם לאט אך בטוח".
אירו דולר מט"ח שקל דולר שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד