כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עמותת אור ירוק מתריעה: זהירות תמרורים מבלבלים!

עמותת אור ירוק: "כאשר התמרורים לא ברורים, מוצבים במרחק שאינו תואם את התקנות, נוצר בלבול בקרב הנהגים. על הרשויות המקומיות לדאוג לכך שהתמרורים יוצבו במקומות הנכונים ויהוו כלי עזר לנהג"

עמותת אור ירוק מתריעה: זהירות תמרורים מבלבלים!



במסגרת פעילות עמותת אור ירוק למען בטיחות התושבים, ערכו לאחרונה מתנדבי העמותה בדיקה בחיפה וחדרה בכדי לבדוק האם ישנם תמרורים לא תקינים המסכנים את חייהם. מספר ממצאים מדאיגים נמצאו בבדיקות.

בדרך פיק"א בחיפה, נמצאו ליקויים רבים בכל הנוגע להצבת תמרורים ברחוב. ארבעה תמרורים, ביניהם מורי דרך ומגבילי מהירות מוצבים באופן מאולץ במיקום שאינו אידאלי; עמודי חשמל, תאורה, רמזורים ועוד. כך שאינם משרתים את המטרה לשמה הוצבו. למשל תמרור להגבלת מהירות לקראת כניסה לשטח עירוני בו משתלבים גם הולכי הרגל, הוצב כבר בתוך השטח העירוני עצמו. ליקוי כזה עלול לסכן את הולכי הרגל החשופים כשהמהירות מעל המותרת בשטח עירוני.

ליקוי נוסף שנמצא באותה דרך הוא היעדר תמרורים מורי דרך בצמתים ראשיים שעלולים ליצור בלבול בקרב הנהגים. בהעדר תמרורים מכוונים כלל משתמשי הדרך נמצאים בסכנה. נהג שמגיע לדרך מתפצלת צריך לקבל החלטה לאיזו דרך יפנה, התמרור מכין אותו לקראת הפניה ולכן היעדר שכזה עלול לגרום לתגובה מאוחרת מצד הנהג שתסכן את הנהגים האחרים.

גם בחדרה נמצאו מספר צמתים בהם ניתן לראות את עקבותיהם של תמרורים שנעקרו ממקומם או נפגעו וטרם תוקנו.

עמותת אור ירוק: "מטרת התמרורים היא לכוון את הנהג, לתת לו מידע חיוני ולהורות לו את הדרך, כמו גם לסמן לו ולהזהיר אותו מפני הסכנות שבכביש. כאשר התמרורים לא ברורים, מוצבים במרחק שאינו תואם את התקנות או לא מוצבים במקומות הנכונים, נוצר בלבול בקרב הנהגים. על הרשויות המקומיות לדאוג לכך שהתמרורים יוצבו במקומות הנכונים ויהוו כלי עזר לנהג".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד