כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מתיסיהו: "החרם הוא על כל היהודים בעולם"

הראפר היהודי שהתמודד לאחרונה עם קריאות לחרם, ערך סיור בשומרון עם ראש המועצה יוסי דגן • סיקור ווידאו

מתיסיהו: "החרם הוא על כל היהודים בעולם"


רגע לפני שהמריא מהארץ, נפגש הראפר הבינלאומי מתיסיהו על בקבוק יין של יקב טורא, עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. דגן הודה לו על העמידה האמיצה שלו מול לחצי ה b.d.s שיכיר במדינה פלשתינית והזמין אותו לסיור אח"מים בשומרון.

בין השאר אמר לו דגן: "הבעיה היא לא אנטישמיות. ברובו העולם לא אנטישמי. הוא פשוט בור. בור בכל הנוגע ליהודה ושומרון ולחיים שמתקיימים כאן".

דגן הציג בפניו את הפעילות שנעשית ע"י יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון ואמר: "אני מאוד שמח שאנחנו נפגשים. מה שאתה עברת בשבועות האחרונים אנחנו עוברים בשנים האחרונות. אני עקבתי אחרי כל התהליך וראיתי כמה שזה אבסורדי. בדיוק אותו דבר האבסורד ביחס להתיישבות בשומרון. כי האבסורד הוא שאנחנו עושים הכי דו קיום בשומרון. הכנופיות של ה b.d.s דווקא נטפלים לאנשי רוח, לאמנים לתעשייה של דו קיום. דווקא לזה. משום שמה שמעניין אותם זה לא באמת שלום או לדאוג לערבים. מ שמעניין אותם זה לפגוע במדינת ישראל וגם לפגוע במה שיוצר דו קיום כי הם האחרונים שרוצים שלום ודו קיום".


צילום: בועז העצני, עריכה שמואל אדלמן

"אני חושב שרוב העולם הוא לא אנטישמי. אבל רוב העולם הוא בור. לכן אני חושב שכמו שאתה שר ומביא בשורה של מישהו שהוא גאה ולא מתבייש. אנחנו משתדלים להראות ולחשוף לעולם את מה שקורה בשומרון באמת. אני עכשיו נחתתי, חזרתי ממוסקבה, הגעתי לפה משדה התעופה, ושם נפגשתי עם נבחרי ציבור, מעצבי דעת קהל, אירחנו גם בשומרון כמות גדולה מאוד. מעל 100 חברי פרלמנט, 200 עיתונאים. אני חושב שה b.d.s זו הסכנה העיקרית היום למדינת ישראל, כי במלחמה של טנקים אנחנו תמיד מנצחים ב"ה. לכן אני חושב שהפתרון, ואנחנו מנסים לעשות את זה ברמה שלנו של השומרון. הפתרון הוא מצד אחד להביא כמה שיותר מעצבי דעת קהל ומקבלי החלטות לראות את המציאות בעיניים ודבר שני: לחזק אמנים כמוך שלא נכנעים לחרם, ואני הייתי רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לעזור גם לך".

מתיסיהו נענה לאתגר ואמר לראש מועצת שומרון: "אני חושב שהיהודים אינם נלחמים עם הפה שלהם. אנחנו מאבדים את דעת הקהל. אם תסתכל בארה"ב ומסביב לעולם, היהודים ידועים כאנשים שיש להם יכולת וורבלית גבוהה. הם מפרסמים, הם ידועים כאנשים שיודעים להשפיע על אנשים אחרים דרך השפה והדיבור. דרך הסבר דרך שכנוע, דרך סיפור סיפורים כך זה היה כל הדרך אחורה בהיסטוריה. כך שזה ממש לא ברור מדוע אנחנו מפסידים דווקא בקרב הזה של ההסברה".

עוד אמר: "יהודים אמריקאים הרגישו עד עכשיו נפרדים מכל הדבר הזה. וככל שהזמן עובר הם מבינים: שיש את האנטישמיות הזו עכשיו. אני למשל לא חוויתי את זה עד עכשיו. כמו שאמר דגן העולם לא בהכרח כ"כ אנטישמי וזה נראה שהכל כאן הוא בעצם בורות. כל מה שקרה איתי בספרד הוא די מדהים, כי ה b.d.s עשו טעות. ובעצם כל היהודים האלו, הבלוגרים, והאנשים באינטרנט ובטוויטר התאחדו ופתאום כל היהודים יצאו ונלחמו על זה. ואמרו זה לא בסדר ומה שהם עושים זה לא נכון. במקרה הזה ניצחנו בקרב, וכל האנשים האלו הופיעו. אז אם אמריקאים ויהודים בכל העולם יקחו אחריות וירגישו מחוברים לזה ויבינו שזה לא קורה רק לאמנים ישראלים או למדענים ישראלים אלא לכל אחד שאוהב את ישראל הם ינסו להלחם בזה. הם יבינו שהם חלק מזה עכשיו.

"למרבה המזל, העניין עם העם היהודי, מה שמביא אותנו להתאחד יחד כל הזמן הוא הנסיון לפגוע בנו. וזה מה שה b.d.s לא מבינים. שאם אתה בא להחרים אותנו, ואם אתה רוצה לגרום לנו להרגיש לא שייכים, הנשמה היהודית תלחם בזה. זה מה שאנחנו עושים. בגלל זה שרדנו את השואה. בגלל זה אנחנו כל הזמן שורדים. וזה מה שקרה לי בחוויה שלי. ובגלל זה עליתי על הבמה והרגשתי: וואו! איפה הייתה ההרגשה הזו? אני לא הרגשתי אותה כבר הרבה זמן. לזה נוצרתי. למרבה הצער זו ההיסטוריה של העם היהודי. אז אני חושב שאם ה b.d.s היו חכמים הם היו פועלים הפוך. הם היו מחבקים את העם היהודי. וזה הדבר היחיד שיכול לגרום להם להשיג את המטרה שלהם. פגיעה בעם היהודי".

בסוף הפגישה הזמין דגן את מתיסיהו לסיור האח"מים של השומרון שבו השתתפו עד היום מאות אמנים סלבים ומעצבי דעת קהל שהגיעו להכיר את השורון. מתיסיהו נענה להזמנה ואמר שיגיע בעוד כחודש לסיור.





Matisyahu מת'יו מילר מתיסיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד