י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלעד הכפילה את כמות המיחזור ביחס לאשתקד

אלעד ניצחה בפעילות 'ילד זוכה עיר זוכה' של תאגיד המיחזור אל"ה, ותקבל פעילות חג חוייתית לילדי העיר מתנה

אלעד הכפילה את כמות המיחזור ביחס לאשתקד


פעילות 'ילד זוכה עיר זוכה' של תאגיד המיחזור אל"ה בשיתוף הרשויות המקומיות החרדיות הגיע לסיומו לאחר חודשיים של פעילות מאסיבית ונתוני המיחזור החדשים מלמדים על זינוק דרמטי בכמויות המיחזור באיזורים החרדיים.

במסגרת הפעילות התבקשו ילדי הערים והשכונות החרדיות לזרוק למיחזוריות את בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים הריקים, תוך ציון שמם ומספר הטלפון שלהם. בכל שבוע הוגרלו מבין המשליכים אופניים יוקרתיות וספרים רבים.

לאורך כל הדרך נהנו בתאגיד המיחזור אל''ה מסיוע הדוק של ראשי הרשויות החרדיות שנחשפו למהלך באסיפה מיוחדת שהתקיימה במשרדי התאגיד תחת הכותרת 'ממחזרים וזוכים'.

באותו דיון שהתקיים לפני תחילת הפעילות השתתפו סגני ראשי ערים, מנהלי מחלקות, חברי מועצת עיר ופעילי איכות סביבה חרדיים. בישיבה עלתה שוב ושוב הנקודה הברורה שמיחזור אינו רק מושג ירוק אלא חובה תורנית בגדר 'בל תשחית' וכפי שהורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בשיחתו לראשי אל"ה כי מאחר ומייצרם מהמיחזור פריטים רבים חובה למחזר בקבוקים ולא להשליכם לפח.

השבוע לאחר תום הפעילות המיוחדת בדקו אנשי אל"ה את נתוני המיחזור וגילו כי לאחר בדיקות כמויות האיסוף של הערים החרדיות שהשתתפו במהלך עלה כי העיר אלעד הגבירה את שעור המיחזור של בקבוקי המשקה המשפחתיים בחודשים יולי אוגוסט 2015 לעומת יולי אוגוסט 2014 ב- 95%.

בתאגיד ציינו לשבח את פעילות העירייה בראשות ראש העיר ישראל פרוש, והגברת לאה דוידוב, מנהלת המחלקת לאיכות הסביבה בעיר שפעלה ללא לאות בנושא. ניתן לומר כי העירייה והתושבים הצליחו לשנות את דפוסי המיחזור של בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים באמצעות המיחזורית שכמעט הכפילו עצמם בהשוואה לשנה שעברה.

בנוסף לזכיית הילדים והמשפחות במתנות לאורך הפעילות, העיר הזוכה תקבל מאל"ה מענק לפעילות ייחודית לילדי העיר בחוה"מ סוכות התשע"ו, בגובה של 35 אלף ש"ח.

במקום השני בנתוני הגידול במיחזור הגיעה העיר בני ברק עם גידול מרשים של 58% בכמות מיחזור הבקבוקים. למקום השלישי הגיעה העיר מודיעין עילית עם גידול במיחזור של 15.3%
ראש העיר אלעד, ישראל פרוש אומר כי "הפעילות שביצענו לאורך כל השנה, ובתקופה האחרונה בפרט, בניצוחה של הגב' דוידוב ומנהל האגף הר' איזק לוי, הוכיחה את עצמה בהטמעת המודעות לשמירה על הסביבה וחשיבות המיחזור, כשילדי העיר שיתפו פעולה ולא רק במבצע הנוכחי אלא גם בלמידה לאורך כל השנה במוסדות החינוך. אני מברך את תושבי העיר על הזכיה, וגם על המתנה שנקבל בזכותה, פעילות התרבות לתושבים".

מר חיים זרביב מנכ"ל תאגיד המיחזור אל''ה אומר כי נרשמו גידולים יפים במיחזור בקבוקי המשקה המשפחתיים המיחזורית בעקבות מבצע ממחזרים וזוכים בערים חרדיות נוספות, אך בפער גדול ומשמעותי היתה זו אלעד שכמעט הכפילה את כמויות מיחזור בקבוקי השתיה מפלסטיק במיחזוריות. המבצע הצליח!. והמנצחים הגדולים הם התושבים שבזכות המחזור נהנים משיפור באיכות הסביבה ושמירה על משאבי הטבע.

מנהלת השיווק של תאגיד המיחזור גב' חגית חושן הגיבה לתוצאות באומרה "שיתוף פעולה הדוק של ראשי הערים, אגפי איכות הסביבה והשפע יחד עם התושבים, הם הנוסחה המנצחת לגידול בשעורי המיחזור של בקבוקי המשקה המשפחתיים. שוב הוכחנו כי הסברה, חינוך וחוויות מיחזור (של פעילות נושאת פרסים לתושב ולעיר) יעילים ומאפשרים השגי מיחזור משמעותיים ויעילים. עכשיו צריך לשמר את היהשגים ולהמשיך ולמחזר את ההצלחה גם בחגי תשרי הבאים עלינו לטובה".
אלעד מיחזור בקבוקים חגים תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד