ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

החיפושים מתרחבים: חשש לחיי אמיר אוחנה

מתנדבי זק"א בדרכם לאומן, כדי להרחיב את מעגל החיפושים אחר הישראלי שסובל מרקע רפואי ונעדר מיום שני של ראש השנה • אשתו התחננה לעזרה: "ליבי יוצא אליך בתפילה" • משי זהב: "בתיעוד האחרון הוא נצפה בדרך למקווה ומשם להתבודדות"

החיפושים מתרחבים: חשש לחיי אמיר אוחנה


החיפושים אחר אמיר אוחנה, ישראלי הנעדר באומן, מתרחבים עם הצטרפותם של צוותי מתנדבים מטעם זק"א. במשך הלילה נציג ארגון זק"א באומן אסף פרטים חיוניים מהצעדים האחרונים של הנעדר, צוות ראשוני של מתנדבים הוטס לאומן להקים חפ"ק.

לדברי יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, במהלך הלילה הצליחו המתנדבים להגיע לשני סרטונים אחרונים בהם נצפה הנעדר, כשבאחרון הוא נראה בשעה 4:04 בדרכו למקווה ומשם הלך להתבודדות. צוות זק"א שהיה ברומניה חזר לאומן ותיאם עם המשטרה את החיפושים במעגלים שהולכים ומתרחבים.

"בצהריים נוציא צוות מקצועי בפיקודו של חיים אוטמזגין עם רחפנים ואולי גם כלבנים כדי לרכז את החיפושים בצורה מקצועית".

חיים וינגרטן ראש אגף מבצעים בזק"א, אמר: "דיברתי עם אישתו של הנעדר והבנתי שיש סכנה אמתית לחייו, המתנדבים שהיו בדרכם חזרה לביתם במוצאי החג חזרו לאומן, ובנוסף צוות מקצועי באיתור נעדרים יצאו הבוקר בטיסה מישראל לאומן. במהלך הלילה האחרון עברנו על הסרטים של המעגל סגור בבית הארחה שבו התארח הנעדר, ואכן רואים שבשעות הבוקר הוא יצא לבדו ומאז לא חזר. כל החפצים האישיים שלו נשארו בחדר".

ממשרד החוץ נמסר, כי נציג משרד החוץ באומן קיבל אתמול (16/9) בשעה 3:30 לפנות בוקר, דיווח ראשוני על אזרח ישראלי המבקר באומן אשר מנותק קשר ויש חשש שהוא נמצא בסיכון.

"ע"פ הדיווח, הישראלי נראה לאחרונה ב-15/9 בשעה 10:00 בבוקר, כאשר יצא מהדירה בה שהה. צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום ע"מ להתחיל בחיפושים. כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש מלווים בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים. השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ ימשיכו בתיאום ותיכלול מאמצי החיפושים", נאמר בהודעה.

אמיר אוחנה, ישראלי בן 28, נעדר מבוקר יום שני של ראש השנה, במהלך שהותו בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב זצ"ל לרגל ראש השנה.

למחפשים נמסר כי לנעדר יש רקע רפואי ולכן יש חשש לחייו. החיפושים אף נערכו באגם התשליך ובשדות הסמוכים לאגם.

תפילות לאיתורו נערכות בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זצ"ל. שמו לתפילה: אמיר שלמה בן אורלי.

רעייתו מיכל טוהר פרסמה בדף הפייסבוק המשותף של בני הזוג כי בעלה נעלם בדרכו להתבודדות. "אמיר אהוב שלי, ליבי יוצא אליך בתפילה", כתבה, "תחזור אלי. כל מי שרואה את ההודעה התפללו עבור בעלי הצדיק. אבא תרחם, בלעדיו אין לי חיים".

בתקופת ראש השנה הגיעו כ-30,000 איש להשתתף בחגיגות באומן. היום צפויים לעזוב מרבית הישראלים ולשוב לישראל. השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ ימשיכו בתיאום ותיכלול מאמצי החיפושים.

צילום: חדשות 24














אומן נעדר תפילה אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד