כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אור ירוק מתריעה: בכבישים רבים מעקות הבטיחות אינם תקינים

אור ירוק: " מעקה בטיחות בלתי תקין או העדר מעקה בטיחות עלול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולכן, על המדינה לוודא כי בכל מקום בו יש צורך בכך, יוקמו מעקות בטיחות תקינים, אשר יוכלו להציל חיים"

אור ירוק מתריעה: בכבישים רבים מעקות הבטיחות אינם תקינים
נתי שוחט


מבדיקה שערכו מתנדבי אור ירוק לאחרונה עולה, כי בכבישים רבים ברחבי הארץ, מעקות הבטיחות אינם תקינים ואינם בטיחותיים ומסכנים את הולכי הרגל ונהגי כלי הרכב.

אחד התרחישים המפחידים ביותר בזמן הנהיגה הוא איבוד שליטה על הרכב או מעורבות בתאונת דרכים שבמהלכה כלי הרכב מתנגש בעוצמה במעקה הבטיחות שבצדי הדרך. מעקות בטיחות נועדו למנוע החמרה בתאונות אובדן שליטה ברכב והתנגשות בעצמים בקרבת הכביש, לרבות שמירה על ביטחונם של הולכי הרגל בכבישים בינעירוניים – כאשר מעקה הבטיחות הוא שמפריד בין נתיבי התנועה למדרכה.

אחד המוקדים הבעייתיים שנמצאו בבדיקת המתנדבים הוא בכניסה לכביש 57 ובקרבת הכניסה ליישובים נווה איתמר וניצני עוז. באזורים אלו, נמצאו שני ליקויים מרכזיים. הליקוי הראשון קשור לאופן הרכבת מעקה הבטיחות מעקות הבטיחות צריכים להיות מורכבים מלפני המדרכות, כך שסטייה של נהג מן הדרך תבלם על ידי המעקה והולכי הרגל יצאו מכלל סכנה.

בכביש 57 מקטעי המעקה מורכבים בצורה הפוכה, מאחורי המדרכות, כך שכלי רכב הסוטים ממסלולם עלולים לפגוע פגיעה ישירה בהולכי הרגל. בנוסף להרכבה מסוכנת של מעקה הבטיחות, לא קיים שום אמצעי אזהרה אחר להימצאותם של הולכי הרגל. המדרכה המיועדת להולכי הרגל משופעת, כך שנהג שיסטה מן הכביש עלול לעלות על המדרכה מבלי לשים לב.

מוקד בעייתי נוסף שנמצא הוא בכביש 2, ביציאה מהרצליה לכיוון צפון. בכביש זה, לא קיים מעקה בטיחות שיגן על הולכי הרגל ויפריד אותם מכלי הרכב ובנוסף הולכי הרגל נאלצים ללכת על חול ואדמה בסמוך לכביש, מפגע שעלול לגרום בתקופת החורף להיווצרות בוץ שיגרום להחלקת כלי הרכב.
בנוסף, ביציאה למחלף אולגה בכביש 2, תחנת האוטובוס משתלבת במקטע מסוים עם הכביש ללא מעקה בטיחות או מדרכה שתפריד בין כלי הרכב להולכי הרגל שבדרכם לתחנה.

בכביש 4, בחלקו הצפוני, מעקה הבטיחות הורכב מאחורי המדרכה, ובנוסף נמצא כי הוא קצר ואינו מגן על כלי הרכב מפני התדרדרות במדרון במקטע מסוים.

עמותת אור ירוק: "אחד הדברים החשובים בכביש, היא תשתית מתאימה שתגן על משתמשי הדרך ותצמצם את הסיכון לתאונת דרכים. מעקות הבטיחות הם חלק חיוני ביותר מתשתית הכביש ולכן יש לשמור על תקינותם. מעקה בטיחות בלתי תקין או העדר מעקה בטיחות עלול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולכן, על המדינה לוודא כי בכל מקום בו יש צורך בכך, יוקמו מעקות בטיחות תקינים, אשר יוכלו להציל חיים".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד