א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נהג נפצע מידוי אבנים, אוטובוס הוצת

נהג אוטובוס נפצע קל מאבנים • בקבוקי תבערה יודו לעבר אוטובוס בראס אל עמוד ואל עבר בסיס בהר הצופים

צילום: כבאות והצלה ירושלים
צילום: כבאות והצלה ירושלים


המהומות בירושלים ממשיכות ובתום הערכת מצב שקיים הערב (ה') מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי הוחלט להגביל מחר את כניסת המוסלמים להר הבית.

לפי ההוראות, רק גברים מגיל ארבעים יורשו להיכנס להר, ונשים בכל גיל. המשטרה תגברה את כוחותיה במזרח ומערב העיר, בדגש על סמטאות העיר העתיקה והר הבית.

ההחלטה באה על רקע גל הטרור באזור ירושלים שהחריף היום: נהג אוטובוס נפצע הערב באורח קל מאבנים שיידו לעברו ערבים סמוך לכפר חיזמא לא רחוק מירושלים. כך גם, ערבים השליכו אבנים לעבר אוטובוס באזור ראס אל עמוד במזרח העיר.



צילום: מדברים תקשורת


הנהג, ערבי מדרום הארץ, הגיע עם אוטובוס לציר התחנות בראס אל עמוד. הוא נטש את האוטובוס וחבר לניידת משטרה. עם חזרתו לאוטובוס יחד עם השוטרים, גילה כי האוטובוס עולה באש. וכי ככל הנראה הושלכו בקבוקי תבערה על האוטובוס.

רס"ר מוחי עליאן מפקד צוות כיבוי שפעלו לכיבוי האוטובוס בראס אל עמוד, סיפר: "בשעות הערב הוזנקנו לשריפה באזור הר הצופים כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. תוך כדי סיכון עצמי, הצלחנו במאמצים גדולים לעצור את האש ולמנוע פגיעה קשה בבסיס הסמוך. מיד כשסיימנו את הכיבוי של השריפה בהר הצופים, הוזנקנו לשריפת אוטובוס בשכונת ראס אל עמוד. כשהגענו למקום הבחנו באוטובוס אגד כשהוא בוער כליל. כיבינו את האוטובוס ומנענו את התפשטות האש לרכבים ומבנים סמוכים".

מוקדם יותר פעלו צוותי כיבוי בשריפת קוצים ועצים בתוך וסמוך לבסיס עופרית. השריפה החלה ככה"נ בעקבות השלכת בקתב"ים על הבסיס. לוחמי האש ביצעו פעולות כיבוי, ועשו מאמץ גדול למנוע מהשריפה להתפשט ולפגוע בבסיס.

מוקדם יותר הערב ערבים יידו בקת"ב לעבר רכב בכביש גוש עציון חברון סמוך לכפר בית אומר. אין נפגעים.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת










מהומות ירושלים /הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד