כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תיעוד אחרון: אמיר אוחנה באומן • וידאו

צפו: סרטון האבטחה בו נצפה הנעדר הישראלי בפעם האחרונה יוצא מחדרו במלון בבוקר יום שני של ראש השנה

תיעוד אחרון: אמיר אוחנה באומן • וידאו


בוידאו המצורף ניתן לראות את אמיר אוחנה מתועד בפעם האחרונה יוצא מחדרו, בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר ביום השני של ראש השנה.



באור ראשון הבוקר התחדשו החיפושים אחר הנעדר הישראלי באומן. אמש בשעות הלילה המאוחרות סיימו המתנדבים את החיפושים אחר הנעדר הישראלי באומן, בחצות קיים החפ"ק של זק"א בפיקודו של חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, הערכת מצב בהשתתפות מתנדבי זק"א, והאזרחים שמסייעים בחיפושים. וזאת לאחר שסיימו לחקור ולגבות את כל העדויות של אנשים שראו את הנעדר בשעות האחרונות לפני שנעלם.

הבוקר חולקו המתנדבים לעשרות צוותות, כשכל צוות מקבל תא שטח לסריקה וחיפוש. בנוסף הופעל רחפן לסריקה מהאוויר.

בשעות הבוקר יצרו קשר השר אריה דרעי והשר זאב אלקין המבקר באוקראינה עם מפקד היחידות המיוחדות בשטח חיים אוטמזגין ועם יו"ר זק"א יהודה משי זהב וביקשו לדעת אלו צרכים נוספים נדרשים לסיוע בחיפושים. השרים בשיתוף משרד החוץ פעלו להשגת אישורים מיוחדים הנדרשים בכדי לצרף לחיפושים את יחידת הכלבנים של זק"א. בנוסף השר דרעי מסייע בקבלת אישור להפעלת צוללים בנהר הצמוד לציון רבי נחמן.

חיים אוטמזגין מפקד זק"א בשטח, אמר: "קבלנו מספר עדויות חשובות מאנשים שראו אותו או היו איתו לאחרונה. ולכן הבוקר החיפושים מתרכזים במקומות שהאנשים הצביעו עליהם. כל מידע נבדק מיידית ע"י המתנדבים שמחפשים בשטח. אנו פועלים לקבל את האישורים להטסת כלבי החיפוש של זק"א מישראל לאוקראינה מה שיסייע לנו מאד בחיפוש בשטח. כרגע פרוסים בשטח עשרות מתנדבי זק"א, אנשי אומן ובני משפחה של הנעדר אנו עושים את המקסימום לאתרו בהקדם האפשרי".

הנעדר אמיר אוחנה (28) נראה לאחרונה ביום השני של ראש השנה בשעה 14:00 בשביל שבין בית הקברות היהודי המרוחק, לבין אגם התשליך. בזק"א מבקשים את עזרת הציבור, מי שראה את הנעדר לאחר מכן, או מי ששהה בשעה הזו באיזור זה, ומזהה את הנעדר לפי התמונות, מתבקש ליצור קשר עם מוקד זק"א בטלפון 1220 (ללא כוכבית).

אתמול (ה') בערב הגיעה לאומן משלחת זק"א של צוות מקצועי ומיומן באיתור וחילוץ בראשות מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, חיים אוטמזגין. המשלחת חברה למתנדבים הרבים שסורקים כבר מס' ימים את האיזור בו שהה לאחרונה הנעדר, המשלחת מפעילה רחפת לאיתור מהאויר, בתקווה למצוא את הנעדר בהקדם.

"אמיר נסע עם חברים", סיפר אתמול ל'בחדרי חרדים', "הם שכרו יחד דירה. הוא הלך להתבודדות כמו תמיד, הוא עשה זאת ביום הראשון ועשה זאת גם ביום השני ואף אחד לא חשב שחלילה יקרה משהו. כבר עשר שנים שהוא נוסע לאומן וזה מעולם לא קרה לו".

אמיר היה מודע היטב למחלת הנפילה בה לקה ותמיד לקחת זאת בחשבון והתנהג בהתאם. "הוא מאוד אחראי", אומר אדם, "תמיד נקט אמצעי זהירות, תמיד לקח בחשבון את הענין הזה והתמודד עם האפשרות שיסבול מהתקפת פרכוסים זה מעולם לא פגע בתפקוד שלו".

"אני חייב לציין לטובה", אומר האח, "את זק"א ועוד אנשים ובים שהיו שם שמתנדבים ועושים הכל כדי למצוא אותו. צריך עוד אנשים וכל מי שיכול לתת יד יבורך. המשטרה המקומית עושה גם היא מה שאפשר אבל אין להם הרבה ניסיון עם מקרים כאלה".

דרעי נחלץ לסייע
גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נרתם למאמצי החיפושים אחרי הנעדר באומן אמיר אוחיון.

לאחר שהגורמים הממשלתיים באוקראינה הערימו קשיים על החיפושים אחר אמיר אוחנה, שוחח השר דרעי עם השר זאב אלקין השוהה בימים אלה באוקראינה ולאחר שיחות עם לשכת נשיא אוקראינה ועם לשכת ראש ממשלת אוקראינה, הוסכם על מתן אפשרות חופשית ומרחב פעולה לצוותי זק״א שיצאו אמש לאוקראינה בראשות חיים אוטמזגין וכעת פועלת במקום יחידה עם 12 צוותים, המתמקדת במידע החדש שהגיע בשעות האחרונות לאחר גיוס כל הגורמים כאמור.

בלשכתו של שר הכלכלה דרעי אומרים כי השר ממשיך ללוות את החיפושים באופן אישי ומערב לפי הצורך את הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים המקומיים - תוך מתן כל הסיוע הבינלאומי הנדרש מצד ממשלת ישראל.

השר דרעי שוחח באופן אישי עם משפחתו של אמיר אוחנה ועידכן אותם על ההתפחויות מהשעות האחרונות והוא מוסיף לעדכן כל העת.

השר דרעי אמר: "אני מקווה שהמידע החדש שהגיע אודות למאמצים של השעות האחרונות, בצירוף מרחב הפעולה שניתן כעת לצוותי החיפוש יביא לאיתורו המהיר של הנעדר. אסור לנו לעמוד מנגד כאשר יש מצב שיהודי נמצא כך בסכנת חיים ממשית".









אמיר אוחנה נעדר באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד