כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חזון איש מול דובר שלום: האם התקיימה שיחה בין גדולי ישראל?

בעוד בחזון איש 5 מיהרו להכחיש את קיומה של שיחת הטלפון בין הגראי"ל לאדמו"ר מבעלזא, בחסידות הירושלמית מתעקשים ומבהירים: "השיחה הייתה גם הייתה, מבלי כוונה לפגוע באיש חלילה" • משה ויסברג עם קרב הגירסאות המלא

הגראי"ל בביקור אצל האדמו"ר מבעלזא צילום: ארכיון
הגראי"ל בביקור אצל האדמו"ר מבעלזא צילום: ארכיון


הבוקר (ו) פורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' דבר השיחה הנדירה שהתקיימה בין הגראי"ל שטיינמן לאדמו"ר מבעלזא, ובה בירכו גדולי ישראל זה את זה בברכת 'גמר חתימה טובה'. אלא שבבית הגראי"ל מיהרו להכחיש לאחר שעה קלה את תוכן השיחה.

כמה מהאנשים היותר מקורבים בבית בחזון איש 5 הבהירו הבוקר בהודעה כי יש בין מרן ראש הישיבה ובין כ"ק האדמו"ר מבעלזא הערכה רבה וידידות. אך שיחת טלפון לא הייתה ביניהם כלל.

אלא שגורמים בכירים בחסידות בעלזא מבהירים מנגד בצורה חד משעית כי התקיימה שיחה בין הרבי לגראי"ל שטיינמן. "לא הייתה כל כוונת מכוון לפגוע במישהו בבית ראש הישיבה, אלא סך הכל לקיים את מסורת ביקורים ההדדיים של ראש הישיבה אצל האדמו"ר מידי שנה בשנה בימי הרחמים והסליחות, והשנה הדבר לא התאפשר עקב חולשתו של ראש הישיבה ולכן התקיימה שיחת הטלפון".

את השיחה הנדירה יזמו מקורבים משני בתי גדולי ישראל. האדמו"ר מבעלזא הזכיר בפני הגראי"ל את שמו ושם אמו לתפילה, וביקש ברכה שיזכה לחזור בתשובה שלמה לפני יום הכיפורים.

השניים התברכו בברכת השנים ואיחלו זה לזה שנה טובה.

ביקור הגראי"ל לפני מספר שנים אצל הרבי מבעלזא
בעלזא שיחה חוזן איש הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד