א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הר הבית: היערכות משטרתית שמרה על השקט

תפילת יום השישי בהר הבית הסתיימה ללא אירועים חריגים, ובירושלים כולה נשמר השקט - למעט יידוי אבנים בשער שכם

צילום: משטרה
צילום: משטרה


תפילת יום השישי בהר הבית הסתיימה ללא אירועים חריגים. במקביל הסתיימו תפילות של צעירים שלא הוכנסו להר הבית והתקיימו בעוטף העיר העתיקה, אף הן ללא חריגות.

אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שנערכו משעות הבוקר המוקדמות פעלו בנחישות וללא פשרות בעוטף העיר העתיקה, שכונות מזרח העיר, בסמטאות ובשערי הכניסה להר הבית, מנעו כניסת צעירים להר הבית וטיפלו במקצועיות בכל נסיון להפר את השקט. השוטרים הקפידו ושמרו על הסדר, בטחון הציבור ואיפשרו תנועת מתפללים ומבקרים סדורה ובטוחה בסמטאות העיר העתיקה.

מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, סיכם: "הפעילות המקצועית והנחושה של השוטרים והלוחמים במגוון הרחב של המשימות ראויה לכל שבח. אנו נמשיך בפעילות המוגברת למען בטחון תושבי העיר ירושלים והמבקרים הרבים. משטרת ירושלים בסיוע כוחות תגבור ממשיכה בהיערכות מתוגברת ברחבי העיר ובדגש לנקודות החיכוך. המשטרה תגלה אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר ו/או לסכן חיים".

עם זאת, בשעות הצהרים יידו פורעים אבנים לעבר כוחות הביטחון בשער שכם, נעצר חשוד. יידויי אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב נרשמו גם במעבר קלנדיה. הפורעים פוזרו תוך שימוש באמצעים.

מספר רעולי פנים יידו אבנים לעבר כוח משטרה ומג"ב בסמטת סלמן אל פרסי בא-טור. הכוח פיזר את רעולי הפנים הפורעים תוך שימוש באמצעים. הפלסטינים מדווחים על נער שנפצע מכדור גומי בראשו.

ארדן סייר בירושלים: "המשטרה תנקוט ביד קשה"
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן סייר הבוקר בירושלים ובחן את היערכות כוחות המשטרה בעיר. השר סייר בהר הצופים בסמוך לבסיס עופרית ולחניון בית החולים הדסה, בשכונת ארמון הנציב ברחוב מאיר נקר ובאזורים נוספים המשיקים לשכונות ערביות. בסיום הסיור הגיע השר לישיבת הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל.

השר ארדן: "בירושלים פרוסים החל משעות הבוקר אלפי שוטרים כדי להבטיח את השקט והביטחון לתושבי העיר ולכל מי שמבקר בה. אני סיירתי בשעות האחרונות במספר שכונות שהיו בהן הפרות סדר בימים האחרונים. סיירתי בשכונת הר הצופים ליד בסיס עופרית והדסה הר הצופים, בשכונת ארמון הנציב ברחוב מאיר נקר וברחובות נוספים שנושקים לג׳בל מוכאבר. אני רואה שהנוכחות המשטרתית מורגשת ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהשקט יישמר ככל שניתן.

"צריך להדגיש שהמשטרה תנקוט ביד קשה ביותר נגד כל מי שינסה להפר את הסדר או לנקוט באלימות כנגד תושבי העיר ומי שמבקר בה. אנו נמצאים בימים רגישים לקראת חגי תשרי. יש בעיר עשרות ואולי מאות אלפי מבקרים. אני מביע צער רב על ההסתה והשקרים של הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן יחד עם חברי כנסת ערבים ישראלים. הם מסיתים בימים האחרונים ומשקרים בקשר למה שנעשה בהר הבית.

"הכוונה שלנו כמו שתמיד הייתה וכך היא תימשך היא לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית אבל הסטטוס קוו הזה כולל גם חופש תנועה וביקור לכל מי שרוצה לבקר בהר. משטרת ישראל מחויבת להבטיח את שלומם וביטחונם של המבקרים בהר ולמנוע התפרעויות ואלימות. מה שאנו ראינו בימים האחרונים זה פורעים איסלאמיים שאמורים לשמור על קדושתו של ההר כבית תפילה, מכניסים אליו חומרי חבלה, סלעים ולמעשה הופכים אותו למחסן של טרור. לכך אנו לא נסכים ומשטרת ישראל תמשיך לשמור על הר הבית פתוח לטובת כל מי שחפץ לבקר בו.

"אני קורא לאזרחי ישראל להיות ערניים לכל מה שנעשה סביבם מפני שגלי ההסתה עלולים להשליך על החלטות של יחידים, יחד עם זאת לא צריך לשנות את התכניות ואני ממליץ לכל אזרחי ישראל להמשיך בתכניות שלהם לקראת החגים ולבלות עם בני המשפחה והחברים".
ארדן הר הבית טרור אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד