כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החששות התבדו: אלפים גדשו את הכותל • צפו

למרות המצב הבטחוני הרגיש - מפגן סליחות אדיר ברחבת הכותל המערבי, ביוזמתו של הגר"ש אליהו • סיקור ותיעוד

החששות התבדו: אלפים גדשו את הכותל • צפו


במהלך עצרת הסליחות המרכזית שיזמו הרב שמואל אליהו ומנכ"ל איגוד רבני הקהילות עמיחי אליהו, השתתפו בכותל עשרות אלפי מתפללים שהגיעו מכל קצוות הארץ.

בעצרת השתתפו גם רבה של ירושלים הגר"א שטרן, הרב אורי שרקי, שר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, הרב חיים דרוקמן, הרב שמעון כהן, הרב דוד חי הכהן ועוד.

בתחילה חששו המארגנים מאי הגעה של הציבור הרחב בעקבות האיומים ורחבת הכותל שהתגלתה להם יום קודם, אולם פעילות מאורגנת של איגוד רבני קהילות ומאות אוטובוסים וקהילות מאורגנות שהגיעו מכל רחבי הארץ - החזירו את הצבע האנושי לרחבת הכותל המערבי.



מנכ"ל איגוד רבני קהילות עמיחי אליהו המאגד תחתיו מאות קהילות ספרדיות בכל רחבי הארץ אמר, כי הציבור הוכיח שטרור מנצחים ברוח. "מתחילה פה תנועה שלמה של חיבור למסורת. עד היום לציבור המסורתי לא היה חיבור אמיתי עם הציבור הדתי ולשמחתי הציבור מוכיח ברגליים שיש לו איתנו מכנה משותף לא רק בצבא ובעבודה אלא גם בחיבור למסורת ורבנות מחבקת ואוהבת מבית אבא".

לדברי אליהו, "עד היום התעלמנו מהקשר שלנו עם הציבור המסורתי אבל עכשיו אנחנו שלא רק אנחנו רצינו בקשר איתם אלא גם הם איתנו. הציבור הספרדי והעממי רוצה להיות מחובר לבית אבא, למסורת המתונה ולא משנה אם הוא דתי, חילוני או מסורתי. עשרות אלפי המתפללים הצביעו בהזמנות לאוטובוסים שארגנו עבורם".

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, שכובד באמירת פרק תהלים, אמר כי הציבור הרחב הוכיח שאין מה לחשוש מאיומים. "עם ישראל הוא עם הנצח ועם הנצח לא נשבר גם כשמאיימים עליו. הלילה עשרות אלפי יהודים הוכיחו שהן אוהבים את הקדוש ברוך ומגיעים לשריד בית מקדשו למרות האיומים וההפחדות".

גם הרב אורי שרקי הביע שביעות רצון מהגעת ההמונים שפקדו את רחבת הכותל. "עם ישראל הוכיח הערב שדווקא כשמבקשי רעתינו מנסים להדיר את רגלינו, הוא הגיע בהמוניו והוכיח שהוא לא נכנע לטרור".









































































כותל סליחות תפילה אליהו גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד