ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

דוחה שבת: מתנדבי זק"א ימשיכו לחפש באומן את הישראלי הנעדר

בהוראת הרב יעקב רוז'ה, מאחר ויש עדיין סיכוי למצוא בחיים את אמיר אוחנה, שנעדר באומן כבר ארבעה ימים, יימשכו החיפושים גם בשבת • מחר יצטרפו לחיפושים יחידת הכלבנים של זק"א ויחידת הצוללנים • צפו בתיעוד

דוחה שבת: מתנדבי זק"א ימשיכו לחפש באומן את הישראלי הנעדר


בהוראת הרב יעקב רוז'ה, יו"ר ועד רבני זק"א, המתנדבים שמשתתפים בחיפושים אחר הנעדר הישראלי באומן - ימשיכו לפעול כרגיל גם בשבת, היות ויש סיכוי עדיין למצוא אותו בחיים וזה פיקוח נפש ממש.

בנוסף, מחר יצטרפו לחיפושים יחידת הכלבנים של זק"א ויחידת הצוללנים שיוצאים במיוחד בטיסה מישראל ויסייעו לצוותים הפועלים בשטח.

במשך היום סרקו עשרות צוותים של מתנדבים את היער והשטח מסביב לנהר, כמו גם צוללים של המשטרה המקומית סורקים את הנהר בהכוונה של מפקד זק"א. אנשי איחוד ברסלב פועלים שהצוללים המוקומיים ימשיכו את החיפושים עד להגעת יחידת הצוללים של זק"א.



בפגישת תיאום והערכת מצב שנערכה בשעות אחה"צ בחפ"ק המבצעי באומן ביחד עם נציגי שגרירות ישראל ומפקדי זק"א. בקשו מפקדי זק"א סיוע בהשגת סירת שיט ורכבי 4x4 להרחבת החיפושים.

משרד החוץ ושגרירות ישראל באוקראינה עומדים לרשות החפ"ק של זק"א במשך כל ימי החיפושים בסיוע תיאום והשגת אישורים מהשלטונות בכל מה שמתבקש.

חיים וינגרטן ראש אג"מ בזק"א, אמר: "מדובר בפעילות מאוד מורכבת. קיבלנו אור ירוק מהמטה הארצי של זק"א לעשות כל דבר שניתן בכדי לאתר את הנעדר. בסיוע משרד החוץ ושגרירות ישראל באוקראינה קיבלנו אישור להטסת צוות של יחידת הכלבנים וצוות צוללים של זק"א. חברת אל על מסייעת אף היא בהטסת ציוד הצלילה והכלבים ללא עלות כספית".

בתוך כך, משלחת שהרכיבו קרן ישראלייף ובשיתוף עמותת פירסט הכוללת מתנדבים מיחידות החילוץ השונות יצאה בשעות הצהרים לאומן שבאוקראינה במטרה לסייע באיתורו של האזרח הישראלי אמיר אוחנה שנעדר מאז ראש השנה.

אלי פולק מנכ"ל ישראלייף מסר: "בעקבות החשש לחייו של הנעדר ולמרות הסמיכות לשבת הוחלט על הוצאת המשלחת המורכבת מאנשי מקצוע בכירים בתחום האיתור וחילוץ שתנחת באוקראינה לפני כניסת השבת, הצוות יפעל באומן בשיתוף פעולה עם משלחת זק"א תוך שימוש בכל האמצעים הדרושים עד למציאתו של הנעדר".

















אומן חיפושים נעדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד