כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לאחר מבצע חיפושים: גופת הנעדר אמיר אוחנה ז"ל אותרה באגם

לאחר חיפושים שנמשכו גם בשבת - אותרה גופתו של הנעדר אמיר אוחנה ז"ל, באגם באומן • כפי הנראה ישב על גדות האגם, ונפל למים לאחר שלקה בהתקף פרכוסים • אמיר נעדר מאז יומו השני של ראש השנה

צילום: זק"א
צילום: זק"א


החיפושים הסתיימו בטרגדיה: לאחר ארבעה ימי היעדרות, נמצאה היום (שבת) גופתו של המנוח אמיר אוחנה ז"ל בן 28.

ביום השני של חג ראש השנה גילו חבריו של אמיר אוחנה שהוא לא חזר לחדר לאחר שיצא. בצאת החג התקבלה פניה ראשונית למתנדבי זק"א באומן ומיד התחילו בחיפושים, ביום רביעי יצאה משלחת זק"א נוספת בפיקודו של חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדת של זק"א שיפקדו על חיפושים כולל ציוד צילום אווירי.

ארגון זק"א הקים חפ"ק מקצועי באומן, תחקר ותשאל את חבריו של הנעדר כמו גם את כל מי שהעיד שראה אותו לאחרונה, החפ"ק עבר על סרטונים של 16 מצלמות המוצבות באומן, והצליח לזהות את הנעדר בשתיים מהם. החפ"ק הפעילו עשרות רבות של חסידי ברסלב ששהו באומן, חילק אותם לצוותים כשכל צוות מקבל תא שטח לסריקה וחיפוש. במקביל הפעיל צוות צוללים מקומי בשני האגמים באומן, רחפן של זק"א סרק את כל הגזרה תא אחר תא, נציגי שגרירות ישראל באוקראינה עזרו וסייעו לחפ"ק של זק"א בכל הנדרש אל מול שלטונות האוקראינים כמו גם הנהלת מוסדות ברסלב באומן. בהוראת הרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א המתנדבים המשיכו את החיפושים גם במהלך השבת.

היום (שבת) בשעות הערב צוות מחפשים שסרקו באזור האגם זיהו ראש מתחת בתוך המים, מיד הם עדכנו את חדר הפיקוד שהיה בסמוך. צוות נוסף של מתנדבי זק"א שהוזנקו למקום חילצו את גופת הנעדר מהאגם. קרובי משפחה וחבריו שהגיעו מישראל לסייע בחיפושים זיהו את הנעדר שאכן מדובר באמיר אוחנה ז"ל. פתולוג מקומי בדק את הגופה כשלצידו מתנדבי זק"א, לא נמצאו סימני אלימות, הפתולוג קבע את סיבת המוות כתוצאה מטביעה.

בשעות אלו פועל הצוות להשיג את כל האישורים הנדרשים לשחרר את הגופה ולהטיסה לישראל עוד הערב.

חיים אוטמזגין מפקד זק"א שפיקד על פעולות החיפושים באומן, אמר: "למרות שמדובר בהודעה מצערת הצלחנו לאתר את גופתו של הנעדר. מדובר באגם בעומק 6 מטרים, עשרות חסידי ברסלב ומתנדבי זק"א סרקו מסביב לאגם וביער שסמוך לציון. צוללים סרקו בעומק האגם, בסיוע של רחפן שצילם מהאוויר את האגם. בשעות הערב צוות מס' 17 הצליח לאתר את גופתו. הזניקו אותי עם צוות הפיקוד למקום וחילצנו את הגופה מהמים. כרגע אנשי שגרירות ישראל באוקראינה דואגים לאישורים הנדרשים בכדי שנוכל להטיס את הגופה עוד הלילה לישראל".

אמיר אוחנה, ישראלי בן 28, נעדר מבוקר יום שני של ראש השנה, במהלך שהותו בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב זצ"ל לרגל ראש השנה. הוא נראה לאחרונה בשעה 10:00 בבוקר, כאשר יצא מהדירה בה שהה. צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום ע"מ להתחיל בחיפושים.

כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים של זק"א שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש לוו בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים. השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ ימשיכו בתיאום ותיכלול מאמצי החיפושים. כאמור, בסמוך ליציאת השבת אותרה גופתו.


מקום מציאת הגופה של אמיר אוחנה ז"ל
אומן אגם אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד