כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

8 שנות מאסר נגזרו על רפ"ק מלכה מפרשת פישר

רב-פקד מלכה הורשע על פי הודאתו במסגרת הסכם עד מדינה בפרשת רונאל פישר; למרות ההסכם - הוטל עליו עונש חמור

רפ"ק ערן מלכה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
רפ"ק ערן מלכה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') 8 שנות מאסר על רב-פקד ערן מלכה, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסכם עד מדינה בפרשת רונאל פישר.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ביקשו לגזור על מלכה, שהורשע בהדלפת מידע מחקירות משטרה מתנהלות בתמורה לשוחד מעורך הדין רונאל פישר, את העונש המקסימלי האפשרי הניתן בהסדר הפתוח שעליו סוכם - עשר שנות מאסר.

מנגד, סנגוריו של מלכה, עופר ברטל ודבר גלעד כהן, ביקשו לגזור על מרשם עונש של עד חמש שנות מאסר.

העונש שדרשה הפרקליטות כבד במיוחד. הוא נובע מתפיסת מלכה כעבריין המשמעותי ביותר מכל הנאשמים, מתוקף היותו עובד מדינה. למרות היותו עד מדינה, מלכה נמצא במעצר עד לתום ההליכים. במסגרת ההסכם עליו חתם, הוא ממשיך לקבל פנסיית שוטר מהמדינה ולא נפגע כלכלית מהפרשה, אך נדרש להעיד נגד כל הנאשמים האחרים בה. במקרה של פישר, המדינה החרימה ושעבדה חלקים נכבדים מרכושו, לרבות בתיו.

רוחות במשפטו של מלכה התלהטו בעבר, כשנציגות הפרקליטות, עורכות הדין קרן אלטמן וליאורה נהון, חרגו בדיון הקודם מהסכמות הדיון המשפטי שנחתמו עם פרקליטיו של מלכה. בא כוחו, עו"ד ברטל, תיאר בדיון כיצד נפל מרשו בקסמיו של פרקליט הצמרת. "הוא פגש את פישר, עורך הדין המפורסם. איש מתוקשר, הוגה דעות, כוכב תקשורת, כאשר הגמגום עוד מעצים את ההילה. הנה אותו עורך דין המטפל בלקוחות מפורסמים ואומר לו כמה הוא חכם, ואיזה יופי הוא יודע לנתח תיקים בצורה כל כך טובה".

בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים בתחילת החודש, סיפר מלכה על הקשיים במהלך המשפט. "רציתי להתאבד, החלטתי שלא בגלל הילדים", אמר ופרץ בבכי. "רישיון עריכת הדין שלי נשלל לפני כמה שבועות. אני שורד עם כדורים פסיכיאטריים, שבלעדיהם לא אשרוד. רציתי להיפרד מהחיים האלה, לא רציתי שיישבו כאן אנשים עם לפטופים ואני אהפוך אוטוטו לכתבה הבאה. הדבר היחידי שעצר אותי בשנייה האחרונה זה הילדים שלי - מבחינתם אני אבא גיבור ואני מאכזב אותם. אז עצרתי. לא הייתי כל כך רחוק מלעשות את זה, אבל עצרתי בשבילם כי הבטחתי להם".

מלכה פנה במהלך הדיון לשופט בתחנונים ואמר: "אני ארבעה וחצי חודשים בבידוד. כמי שחווה מעצר ראשון בחייו, אני חווה את המעצר הכי קשה שיכול להיות לעצור. זה להיות לבד 24 שעות ביממה כי גם השעה שבה אתה יוצא, גם שם אתה לבד. כל יציאה מהתא אתה כבול באזיקים, ידיים ורגליים".

בהמשך, מלכה הודה בבכי על הסיבה שבגינה הוא עצור בתנאים אלו. "למה? כי צריך לשמור עליי, כי הייתי קצין משטרה וטיפלתי בפושעים", אמר. "כי אסור שמישהו בטעות יבוא אליי. מרוב שרוצים לשמור עליי – הרגו אותי. אומרים מסוכן לציבור? קיבלתי את זה בהכנעה אף שלא מרגישים. אני איבדתי את כל מה שהיה לי".
פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד