כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

הותר לפרסום: בת 44 משפרעם נלכדה בדרך לדאע"ש

אימאן אחמד מחמד כנג'ו החליטה להצטרף לארגון הרצחני ועשתה את דרכה לטורקיה, שם נעצרה והוחזרה לארץ

הותר לפרסום: בת 44 משפרעם נלכדה בדרך לדאע"ש
דוצ


הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר צפון של משטרת ישראל, נעצרה בנתב"ג בי"ד אלול תשע"ה אימאן אחמד מחמד כנג'ו, בת 44 תושבת שפרעם, נשואה אם לחמישה, לאחר שניסתה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאע"ש.

אימאן הודתה בחקירתה בשב"כ כי מזה מספר שנים שואפת לחיות תחת שלטון מוסלמי אשר מקפיד על ההלכה האסלאמית הלכה למעשה, ומאחר והמדינה האסלאמית (דאע"ש) תואמת את שאיפתה לעיל, החלה להפיץ בפייסבוק ובטוויטר עדכונים מהמתרחש במדינה האסלאמית ולהפיץ את עמדותיה התומכות במדינה. במסגרת גלישותיה ברשת האינטרנט יצרה אימאן הכרות עם פעיל של הארגון שהבטיח לסייע לה להיכנס לסוריה לאחר שתגיע לתורכיה.

לפני מספר חודשים גמלה בליבה ההחלטה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאע"ש, מתוך מטרה להעביר שיעורי דת ללוחמי הארגון לשם הגברת המוטיבציה שלהם ללחימה עבור הארגון.

אימאן רכשה כרטיס טיסה לאיסטנבול ומשם נסעה לאדנה הסמוכה לגבול עם סוריה. אימאן עדכנה את אותו פעיל על הגעתה ונאספה בהמשך היום ע"י גורם מטעמו של הפעיל.

בבוקר למחרת, אימאן וכ-30 אנשים נוספים מאוסטרליה, אפגניסטן, תורקמניסטאן, צ'צניה ומדינות נוספות נסעו במוניות לאיזור קיליס על גבול טורקיה-סוריה, ונעצרו בידי כוחות של משטרת טורקיה.

לאחר מספר ימים גירשה המשטרה הטורקית את אימאן חזרה לישראל. כאמור, עם חזרתה לישראל בי"ד אלול, נעצרה אימאן והועברה לחקירת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימ"ר צפון.

היום (א') הגישה פרקליטות מחוז חיפה בביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד אימאן בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ וניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד