ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רבנות בשש שפות: בית הוראה חדש בירושלים

הגר"א שטרן ייסד השבוע 'בית הוראה כללי', בו חברים רבנים ודיינים ממגוון קהילות בראשות הגרב"צ הכהן קוק

רבנות בשש שפות: בית הוראה חדש בירושלים


רבה של ירושלים הגר"א שטרן ייסד השבוע 'כנס יסוד' ל'בית הוראה הכללי' - בו חברים רבנים ודיינים ממגוון הקהילות והעדות בירושלים, בראשות הגאון רבי בן ציון הכהן קוק. עקב ריבוי השאלות לקראת יום הכיפורים וחג הסוכות, הקימה הנהלת בית-ההוראה מוקד הלכה טלפוני (072-213-3466) הפועל בכל שעות היום, באמצעותו מופנים המתקשרים לשיחה עם מורה-הוראה, לפי אחת משש השפות אותה יבחרו: עברית, אנגלית, יידיש, צרפתית, ספרדית, ופורטוגזית.

זו הפעם הראשונה בה מוקם בית הוראה בהשתתפות רבנים מהציבור החרדי והדתי לאומי כאשר בנשיאותו עומד רבה של ירושלים המשתייך לציבור הדתי-לאומי ובראשו עומד הרב בן ציון הכהן קוק, אשר מוכר בציבור כתלמידו המובהק של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ועומד מאחורי שורה של ספרים הלכתיים נחשבים.

רבה של ירושלים הגר"א שטרן הסביר בכינוס כי הציבור בירושלים צמא לשמוע את קולם של הרבנים וזקוק לתשובות הלכתיות בנושאים רבים אשר עומדים על סדר יומו. "יש היום ציבור רחב שמחפש תשובות ואין לו למי לפנות או שאינו מוצא רבנים זמינים. אנחנו כאן כדי לתת לאנשים תשובות מיידיות, בעיקר בתקופת החגים בה השאלות רבות. התורה וההלכה לא מבדילה בין מפלגות חרדיות, דתיות וחילוניות, וכך גם כאן בבית ההוראה אנחנו כולנו יחד כדי להעביר את דבר ה' ולהסביר את דבר ה'".

ראש בית הוראה הכללי, הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, נשא בפני מורי-ההוראה דברים אודות האחריות הכבדה המוטלת עליהם בהוראת הלכה, ובפרט בבית-הוראה זה, באשר הוא פונה גם לתושבי השכונות החילוניות. "עלינו לנצל את הכלים גם כדי לקרב את הרחוקים ולגרום להם לשאול שאלות גם אחרי החגים", אמר הרב.

בבית הוראה הכללי - ירושלים חברים חשובי המו"צים ממגוון הקהילות והעדות בירושלים, ובהם הגאונים הרבנים - הדיין רבי יאיר בן מנחם, רבי מרדכי הלפרין, רבי אוריאל רוטנברג, רבי יעקב אהרן סקוצ'ילס, רבי שלום קליין, רבי יצחק דור, רבי דוד שלם ועוד.

יצוין, כי רבני בית ההוראה גם מקבלים קהל ומשיבים לשאלות בענייני ארבעת המינים בימים אלו בשווקי ארבעת המינים בקניון רב שפע ובשוק מחנה יהודה בירושלים, בשיתוף פעולה עם בית דין שערי משפט בראשות הגאון רבי מרדכי הלפרין.







בית הוראה ירושלים קוק שטרן רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד