ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

פעילי צער בעלי חיים חטפו תרנגולות מכפרות

פעילי 'צער בעלי חיים' פרצו לחצר תלמוד התורה בעלזא באשדוד, התיזו מים על התרנגולות וחטפו אותן

צילום: יניב נדב, הדס פרוש, פלאש90
צילום: יניב נדב, הדס פרוש, פלאש90


מהומה באשדוד בעת עריכת כפרות: פעילי 'צער בעלי חיים' פרצו לחצר תלמוד התורה בעלזא באשדוד, התיזו מים על הנאספים במקום וחטפו תרנגולות. עשרה מהם עוכבו לחקירה.

עשרות פעילי 'צער בעלי חיים' פרצו בשעות אחר הצהרים היום (א'), לחצר תלמוד תורה בעלזא ברחוב חטיבת הנגב באשדוד, לאחר שבמקום נערכה מכירת 'כפרות'לקראת ערב יום כיפור. בין הפעילים היו גם מספר חרדים וחרדיות.

הללו התיזו מים על התרנגולות במתחם וחטפו תרנגולות מידי מספר נוכחים במקום. ניידות סיור של משטרת אשדוד הגיעו למקום, עיכבו והרחיקו כעשרה גברים ונשים שאינם תושבי אשדוד.

הרקע לאירוע, התנגדותם של גורמים המזוהים עם צער בעלי חיים למנהג הכפרות.

מבדיקה של השוטרים שהיו במקום עולה כי לא הייתה אלימות כלשהי מצד המפגינים. בשעה זו שוטרים באזור הישיבה על מנת לשמור על הסדר הציבורי. המפגינים עזבו ולפי שעה שקט במתחם הישיבה.



צילום: קבוצת 'חם מהשטח - דרום לכיש'


כזכור, הרבנים הראשיים לישראל, קראו בסוף שבוע שעבר, להקפיד על שחיטה כשרה ולמנוע צער בעלי חיים בעת מנהג הכפרות. "נושא צער בעלי חיים: חובה להקפיד על תנאים ראויים להחזקת העופות. לא לעבור על צער בעלי חיים, יש לספק לעופות את המרחב הראוי, מקום מוצל, וחובה לדאוג להם למזון ולשתיה, כדי שלא יצא ח"ו שכרנו בהפסדנו", כתבו במכתבם.

"מי שמקיים מצוה זו בעבירה של צער בעלי חיים, אנו חוששים שאין הוא מקיים כלל את המנהג, אלא עובר על צער בעלי חיים דאורייתא".

גם בארצות הברית, ארגוני בעלי חיים מנסים למנוע את המנהג. לאחר עתירה שהגישה קבוצת צער בעלי חיים מברוקלין בחודש אוגוסט, השופטת דברה ג'יימס מבית המשפט במנהטן קבעה כי אין כל מניעה להמשיך למכור עופות לכפרות, ובעלי דוכני הכפרות נשמו לרווחה.

מדי שנה מנסה הארגון למנוע את קיום מנהג כפרות ברחובות החרדיים בברוקלין, וגם השנה הוגשה תביעה, בה טענו התובעים כי מדובר במפגע סניטרי שמהווה סכנה בריאותית לציבור, מאחר ורחובות ברוקלין בריכוזים החרדיים הופכים לבית מטבחיים ללא פיקוח וטרינרי, ובעלי הדוכנים מתעללים בעופות.
כפרות תרנגול אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד