כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הטרור בירושלים: ערבי נעצר עם סכין על גופו

ערבי נעצר בטיילת ארמון הנציב בירושלים, כשעל גופו סכין • אבנים יודו לעבר כלי רכב במזרח ירושלים

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90


ירושלים: ערבי נעצר הערב (א') בארמון הנציב ביושלים, כשעל גופו סכין.

כוח משטרה ומשמר הגבול בטיילת ארמון הנציב בירושלים, הבחין בשני צעירים ערבים שעוררו את חשדם. בחיפוש על גופו של אחד החשודים תושב סילוואן נתפסה סכין, והחשוד השני היה ללא מסמכים מזהים. השניים עוכבו לחקירה.

פקד מרחב קדם, נצ"מ חיים שמואלי שיבח את השוטרים והלוחמים על העירנות והנחישות בביצוע משימתם למען בטחון התושבים.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר התבטא ראש הממשלה בתקיפות בנוגע לשינוי הוראות הפתיחה באש וענישת מיידי האבנים. "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני", "אנחנו נאפשר הרחבה נוספת של פעולות השוטרים כדי לסכל יידוי אבנים. מי שינסה לפגוע בנו - נפגע בו".

"אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק אחר, אנשים יארגנו טרור עממי. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה - אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת. כפי שעשינו ביחס לעבירות מין, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים".

מוקדם יותר הערב יידו פורעים ערבים אבנים והשליכו בקבוקי צבע לעבר אוטובוס אגד קו 149 בצומת חיזמא לכיוון ענתות שבבנימין. אין נפגעים, אך נזק נגרם לאוטובוס.

במהלך היום היה יידוי אבנים בצומת בית ענון על כביש 60 הסמוך לחברון. כמו כן הושלכו אבנים בכביש 443 בסמוך לבית עור א-תחתא. נגרם נזק לשלושה כלי רכב.

בכביש תקוע-הר חומה שבגוש עציון הושלכו סלעים גדולים לעבר רכב משפחתי ישראלי ובאורח נס גרמו רק לנזק לרכב, ללא נפגעים.

בצהרים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתבי אישום נגד ארבעה ערבים, שיידו אבנים ותקפו שוטרים במהלך היום הראשון של ראש השנה. בין הנאשמים, קטינים בני 16 ו-14.

עוד במהלך היום, התקבל דיווח על ערבי שנצפה בקניון רמות בירושלים, כאשר הוא מחזיק סכין או גרזן ברשותו. כוח משטרה שהגיע למקום וערך סריקות את את החשוד על פי התיאור, אולם זה נמלט. השוטרים ברכו מרדף אחריו לכיוון הכפר בית איכסא, שם נעצר - ללא הכלים שתוארו בדיווח הראשוני.

במהלך סוף השבוע נעצרו על ידי כוחות המשטרה ומשמר הגבול לפחות 27 חשודים ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים. בפעילות מעצרים שבוצעה במהלך הלילה האחרון, עצרו כוחות משטרה ומג"ב 4 פורעים ערבים החשודים בהפרות סדר, מהם 2 קטינים.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר ביום חמישי האחרון להפעיל רובה היורה כדורי 'רוּגֶר' בקוטר 0.22, כנגד מתפרעים ערבים בירושלים.

ירושלים סכין טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד