י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סטייל חד פעמי בסוכה

אלישבע גליקסברג, מנכ"לית "יופי של אירוע-Style Academy", חברת ייזום והפקות בוטיק, ואקדמיה לעיצוב אירועים וסטיילינג, עושה לכם סדר בכל הקשור לאירוח בסוכה

סטייל חד פעמי בסוכה
נמרוד גנישר


כששלב ההכנות הקוליניריות צובר תאוצה, והנכם יודעים פחות או יותר מה יהיה תוכן כל ארוחה, הגיע הזמן להתארגן על העריכה. לשם כך נעשה סדר בכל הקשור לאירוח בסוכה. חיפשתי שילוב מנצח בין כלים פרקטיים ואסתטיים, המותאמים גם לאירוח בתנאי הסוכה, שמחתי לפגוש את הקולקציות של חברת "הנמל- הכל לבית ולמשפחה", ובכך, הגעתי מבחינתי לנמל מבטחים. בכתבה שלפניכם התמקדתי באירוח בסטייל חג פעמי לסוכה, השואב השראה ממוטיבים עונתיים ברוח התקופה

ניהול ההפקה, סטיילינג וכתיבה: אלישבע גליקסברג, מנכ"לית "יופי של אירוע-Style Academy"
כלי הגשה ואירוח: "הנמל-הכל לבית ולמשפחה"
צילום: נמרוד גנישר




שולחן ערוך באופן מחושב, כשכל האלמנטים מתמזגים לסיפור אחיד. המאסטר פיס ממוקם בשטח בלתי פעיל והדקורציות אינן פוגמות בקשר העין של כל הסועדים.

אירוח ושמו תפוח
כמתבקש, פתחתי עבורכם שולחן לאירוח בסוכה, המורכב כולו מכלי הגשה ואירוח של חברת "הנמל". מכיוון שמבחינתי השולחן הוא ליבת הסוכה וכל ההתרחשות והדינמיקה מתרחשת סביבו, חשוב לי לייצר עברו יושביו אקלים נינוח ויציב לעומת הארעיות של הסוכה.
אני דוגלת בשיטת הקונספט. מעבר לתוצאותיה האסתטיות, היא מהווה פילטר מקצועי אשר מסנן עבורי בין מה שמתאים לאירוח הנוכחי לכל מה שימתין בסבלנות עד לאירוח הטוב הבא.
התפוח, שחקן ראשי בסימני השנה הטובה, ממשיך ללוות אותנו בשולחן זה. החל במניפת הצבעים, דרך האלמנטים הקולינריים וכלה במינוף המאסטר פיס.

בסיס העריכה
פרשתי מפות חד פעמיות של "הנמל" בשילוב יריעות דמוי עור ובד ריפוד.

עריכה אישית: ההברקה של "הנמל" - ההצלחה של כולנו
לאחר 22 שנה בתחום, קשה להפתיע אותי, אבל הפעם חברת "הנמל" הצליחו לעשות זאת כשהגדילו ראש והכינו את מוצר השנה: מארז יוקרתי המכיל צלחות מהודרות, כוסות וסכו"ם מוכסף - המתעלה על הדבר האמיתי.
ללא כל ספק, בחרתי במערכת החדישה של "הנמל" ויצאתי לדרך.
את כוס השתיה מיקמתי בצד ימין של הסועד בהתאמה לכללי העריכה האוניברסליים, את הסכו"ם אגדתי משמאל לצלחת בתוך מפית בדיגום תפוחים המקופלת למעטפה.
ועל צלחת המנה הראשונה המתין לכל סועד תכשיט קולינרי, אשר בתיאום עם השפית שלי "חני פיין", הוא בצבעים ובמתאר של הקונספט. בעוד הסועדים נהנים מהעריכה ומהמנה הראשונה, נוצר חלון זמן למארחים להכין ולהגיש את המנות הבאות.

הכנת המאסטר פיס
כדי להישאר בגבולות האירוח בעל הנימה האישית, לא רציתי לשזור פרחים המתיימרים להשתלט ולגנוב את ההצגה. כמובן, שגם בסיטואציה הזאת, כלי ההגשה של "הנמל" פתרו לי את הבעיה.
החלטתי ליצור סטנד תלת שכבתי מהמגשים הקיימים בקולקציה. לשם כך, הפכתי קערה והצמדתי עליה מגש באמצעות דבק דו צדדי, חזרתי על הפעולה כשבכל מיפלס קוטר הקערות יורד בהתאמה.
ניתן להשתמש בסטנד להגשת קינוחים ופירות או כפי שאני בחרתי , כפלטפורמה דקורטיבית לקיטומי פרחים.

מרכז השולחן
כדי להשאיר מקום למנות המרכזיות, מיקמתי במרכז השולחן אלמנטים נמוכים של כדורי דשא וענפי גפן, הממשיכים את רצף העיצוב של המאסטרפיס

לכל קינוח כלי משלו וגם לפרחים...
בין כשאני חובשת את כובע המעצבת או את כובע המארחת / מתארחת, אני מתפעלת כל פעם מחדש, מהסקאלה הרחבה של מוצרי הנמל. החל מהאירוח הגלובלי וכלה בפרטים הקטנים, כשאני אוחזת בידי כלי בעל קווי מתאר ייחודיים המקפיצים כל מנה אשר תוגש עליו, הדמיון מתחיל לייצר
אופציות, כיצד הוא ישמש אותי כאגרטל אישי או תחליף לוואזה מודרנית.



לאלמנטים הדקורטיביים תפקיד חשוב בסימון הטריטוריות האישיות והציבוריות בשולחן.

השבע של אלישבע לאירוח בסוכה:
1.מניפת צבעים- בחרתי במניפה של חום, ירוק, אפרסק ולבן.
הפיגמנט החום יוצר תחושת ביטחון ויציבות, בקונוטציה של "אמא אדמה" ו"רגליים על הקרקע". מה שהכרחי כדי לשדרג את השולחנות המתקפלים והכיסאות המאולתרים.
גווני הירוק (דשא ותפוח)מציפים את העריכה בניחוח עונתי ומראה רענן.
האפרסק הפסטורלי סוגר לנו את הפינה החמה, ונגיעות של לבן כמו קרני אור במינון הנכון.
חייבת לציין שלכל פיגמנט קיבלתי מענה באמצעות קולקציית המוצרים העשירה והמגוונת של "הנמל".
חומרי גלם - בעקביות אחר הקונספט ומניפת הצבעים, התאמתי חומרי גלם בעלי זיקה טבעית המייצגים נכון את הרעיון.
חשוב לתת את הדעת לעובדה שכל חומר גלם קולט את הפיגמנט באופן שונה.
אינו דומה פיגמנט חום על יריעת עור או על מפית נייר. אין כל מניעה להרכיב ולערבב, זה רק יוצר מראה עשיר ועם התאורה הנכונה זה מתעצם.

2.קומפוזיציה - ארגון האלמנטים על גבי השולחן חייב להיות מושכל, תואם את מטרות המארחים ונוחות המתארחים. כדי להשיג זאת, אני חישבתי קודם כל את מיקום הסועדים באופן שלכל אחת ואחד יהיה שטח פורפורציונלי תוך שמירה על קשר עין וטווח תנועה נוח.
התייחסו לשולחן כמו לדף חלק כשהכלים והאלמנטים אלטרנטיבה למברשות צבע.

3.מאסטר פיס - מכיוון שמדובר באירוח חגיגי רב משתתפים, העדפתי למקם את המאסטר פיס בראש השולחן באופן שאינו תופס את מקומן של המנות המרכזיות ואינו חוצץ את קשר העין. בנוסף לכך, הוא מהווה תפאורה לכל המתבוננים.

4.עריכה מרכזית - כדי למנוע אי נעימות בשעת הסעודה, אני מתכננת מראש להשאיר נתח מכובד כפלטפורמה למנות המרכזיות מבלי להזיז את האלמנטים, ככל שנטיב לזכור שהעיצוב הוא אמצעי, הוא לא ישתלט אלא יתמזג וימלא את תפקידו במינון הנכון.

5.עריכה אישית - בכניסה לסוכה, הרושם הראשוני ואפקט ה WOW מתקבל מהמראה הכללי. לאחר מספר שניות כשכולם מתמקמים בטריטוריה שלהם לאורך הסעודה, הם יזכרו את העריכה האישית, לכן יש לשים דגש ולהעניק תחושה אישית לכל אחת ואחד.

6.מעטפת - דווקא בגלל שמדובר בסוכה אשר בדר"כ היא בעלת מעטפת ססגונית ועמוסה בקישוטים, השתדלו שבגובה עיני היושבים, לא ימוקמו קישוטים המהווים מסר מתחרה.

7.תחזוקה- חשוב לְשמר את המראה האסתטי לכל אורך הארוחה, לשם כך, הכינו מראש מפיות וכלים רזרביים,ערכו מבדק יציבות למפות והמפיות, הצמידו בדבק דו צדדי את מה שצריך.




ככה בונים מאסטר פיס: שלוש קערות הפוכות ושלושה מגשים שקיבלו חיזוק באמצעות דבק דו צדדי



ההברקה של "הנמל" היא מתנה עבורינו. מערכת כלים הכוללת סט צלחות כוסות וסכו"ם.
קיפול המפית מאגד את הסכו"ם באורח פרגמטי ואסתטי



השילוב של יריעת דמוי עור, בד ריפוד ומפות חד פעמיות , יוצר שכבות של טקסטורות ומרקמים המעשירים את הויזואליות



לכל קינוח כלי משלו ולכל אלמנט לוקיישן מדויק במטרה להפוך כל ארוחה לערוכה ובלתי נשכחת



אלישבע גליקסברג, מנכ"לית יופי של אירוע Style Academy מובילה באירועי בוטיק ומיתוג, ובהכשרה מקצועית לייזום, הפקות, עיצוב אירועים וסטיילינג. 050-6767697 [email protected]
עריכת שולחן חג סוכות כלים אירוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד