י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב מאיר ב'הפלס': מעולם לא חשבתי להתפטר

התייחסות ראשונה בביטאון 'בני תורה' - הרב שמואל מאיר מגיב למכתב הגר"י סילמן והגרש"צ רוזנבלט על התפטרותו

הרב מאיר ב'הפלס': מעולם לא חשבתי להתפטר
גוגל מפות


פרשת סמינר מאיר: הבוקר (ב') מתייחס לראשונה עיתון 'הפלס', בטאון 'הפלג הירושלמי', לסאגת הסמינר, כשבעמוד השער מכתבו של מנהל הסמינר הרב שמואל מאיר, לפיו מכתב הפיטורים שחזר ממנו מיד לאחר חתימתו הוצא ממנו במרמה והטעייה ונתונים שקריים שהוצגו בפניו.

כמו כן מתפרסם מכתב של הגרי"י קלמנוביץ וזקן ראש הישיבות בארה"ב הגר"א שכטר, בצירוף מכתב של הגר"י ונדרולדה לפיו הודיע הרב ישראל יצחק קלמנוביץ כי הוא עומד איתן בדעתו החריפה כפי שהובעה במכתבו.

במכתב כותב הגר"י ונדרולדה: "בעומדנו ערב היום הקדוש בו נבקש "למען נחדל מעושק ידינו", לסדר "הצור תמים פעלו וגו' ואין עול וגו'". באתי בשאלה לרבינו הגה"ק רבי ישראל יצחק קאלמאנאוויץ שליט"א בשאלת רבים אודות דעתו דעת תורה בענין סמינר הרב מאיר שליט"א, ואמר שכבר כתב מכתב ברור בענין זה ונשלח להנוגעים בדבר, ומשנה ראשונה לא זזה ממקומה כלל וכלל".

בנוסף הרב מאיר מגיב לראשונה במכתבו לטיעונים שמופיעים במכתבם של הגרש"צ רוזנבלט והגר"י סילמן בחתימתם של גדולי ישראל, כאילו הסכים אי פעם לוותר על מעמדו וסמכויותיו כמנהל, במכתבו הוא כותב: "עקב שמועות שונות, הריני חוזר ומבהיר שמעולם לא התכוונתי להתפטר מניהול הסמינר, והמכתב שנשלח על ידי לעיריית ב"ב נכתב עקב הטעיה ונתונים שקריים שהערימו עלי. בכאב רב ובברכת גמח"ט, שמואל מאיר - מייסד ומנהל הסמינר"

גורמים המזוהים עם אנשי בני תורה, טוענים הבוקר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' כי "חבל שהמשתלטים על הסמינר בכח הזרוע מתחמקים מלהתמודד עם הטענות הקשות מבחינה עניינית, כשהם מנסים נואשות להסיט את השיח הציבורי לפעולות ספונטניות של יחידים שפעלו על דעת עצמם כתוצאה מהזעם הציבורי האדיר עקב ההשתלטות הכוחנית על הסמינר מידי מנהלו ומייסדו".

"לא יתכן" - הם אומרים - "לעשוק ולרמוס ציבור של רבבות בצורה שרירותית שכזאת, ולצפות לשקט ציבורי". לדבריהם כל עוד העוול לא יתוקן, הזעם הציבורי רק ילך ויגבר.
סמינר מאיר הפלג הירושלמי בני תורה שמואל מאיר יעקב ונדרולדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד