כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאות תושבי מגידו בהפגנה: "כביש 66 אינו הפקר!"

על פי נתוני עמותת אור ירוק חמישה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים בכביש 66. מנכ"ל אור ירוק: "למשרד התחבורה אסור לחכות להרוג הבא, חייבים לשפר את התשתית בכביש ולהפוך אותו לבטוח עבור מי שנוסע בו"

מאות תושבי מגידו בהפגנה: "כביש 66 אינו הפקר!"


מאות תושבי מועצה אזורית מגידו ותושבים נוספים הגרים באזור כביש 66, הפגינו ביום ה ' 17/9 אחר הצהריים בצומת היוגב בשיתוף עם מתנדבי עמותת אור ירוק, בדרישה לשפר ולשדרג את כביש 66, המוגדר ככביש אדום ומסוכן במטרה למנוע את האסון הבא.

בעקבות התאונה הקטלנית שארעה לפני כשבועיים, בה נהרגו שתי ילדות, הקים ראש המועצה, איציק חולבסקי, מטה מאבק הפועל למען שיפור ושידרוג כביש 66. חולבסקי קרא לתושבי האזור להצטרף למאבק וזכה להיענות לא מבוטלת. במסגרת המאבק יצאו התושבים להפגין בכביש המסוכן, במטרה לעורר את דעת הקהל ולגרום למקבלי ההחלטות לפעול במהירות למניעת תאונות קטלניות בעתיד.

על פי נתוני עמותת אור ירוק חמישה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים בכביש 66. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון אירעו בכביש 66 מעל 200 תאונות דרכים בהן נהרגו מעל 30 בני אדם ומעל 700 נפצעו.

בדיקות שערכה העמותה נמצא כי הכביש מסוכן החל מהיציאה והכניסה לישובים לאורך הכביש, היעדר תשתית חציה להולכי רגל לתחנות הציבוריות, תשעה ק"מ לאורך הכביש שאינם מופרדים במעקה בטיחות ועוד. התושבים טוענים כי כל השתלבות בכביש היא "הימור על החיים".

לאחרונה נערכה פגישה בין שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" וחבר הכנסת איתן ברושי ממפלגת "המחנה הציוני", בה הביע חבר הכנסת הזדהות עם מאבקם של התושבים והביע רצון לסייע בשיפור התשתית בכביש המסוכן.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב:"כביש 66 הוא כביש אדום שבחלקים נרחבים ממנו אין הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. ההפגנה היום מבטאת את החשש המוצדק של התושבים מנסיעה בכביש המסוכן הזה. למשרד התחבורה אסור לחכות להרוג הבא, חייבים לשפר את התשתית בכביש ולהפוך אותו לבטוח עבור מי שנוסע בו".


איציק חולבסקי , ראש מועצת מגידו: " כביש 66 הוא כביש אדום ומסוכן מאד בעליל. מאזן הדמים שלו בעשור האחרון-35 הרוגים וכ770 פצועים , זהו מאזן של מלחמה ולא של עורק חיים ופרנסה. אני נחוש להמשיך את במאבק עד שמשרד התחבורה יבצע שדרוג משמעותי בכביש. אני מודה לתושבים הנפלאים של המועצה ושל מושב היוגב ולעובדי המועצה שהגיעו להפגנה הערב. נמשיך להיאבק בעוצמה ועקביות. "

משה כורש , ממושב מדרך עוז וחבר במטה המאבק, טוען: "הכביש הזה במשך השנים האחרונות גבה את חייהם של רבים. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יטפל בכביש ,כדי למנוע את ההרוג הבא. דמם של האזרחים והנוסעים בכביש איננו הפקר. אנחנו דורשים לממש את תכנון הכביש שכבר אושר ולבצע את שדרוגו בהקדם."
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד