כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו במוזס: "תוכנית ליצמן - פרה על הגג"

שר האוצר הגיע לדיון ועדת הכספים בנושא התקציב, וחטף מתקפה רבתי • סמוטריץ': "אתקשה להצביע בעד"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בדיון שנערך הבוקר (ב) בועדת הכספים של הכנסת בנושא התקציב, בהשתתפות שר האוצר משה כחלון, כינה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס את תוכנית הקצבאות שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן "פרה על הגג".

מוזס פנה בדיון לשר כחלון ואמר: "ברגע שיש עודפי תקציב של 8 מיליארד אז מדוע צריך לדחות את קצבאות הילדים לעוד 18 שנה? למה לא נתת מיליארד שקל לתת את הקצבאות במידית ולא לחכות שהילדים יגיעו לגיל 18? אדוני השר, יש כלל עדיף ציפור אחת ביד משתי ציפורים על העץ ואני אומר עדיף ציפור ביד מפרה על הגג. אנחנו רוצים את הציפור מידית. אני לא יודע מה יהיה עם הפרה הזאת בעוד 18 שנה".



ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בדיון: ״לא יתכן שרק מה שמעניין את האוצר על כל פקידיו מתקדם ומקבל ביטוי בתקציב. תקציב משקף סולם עדיפויות של חברה והתקציב חייב לשקף את סדרי העדיפויות של כל השותפות בקואליציה ולא רק את סדרי העדיפויות של האוצר ומפלגת כולנו. אני אתקשה מאוד להצביע בעד תקציב שיקוצצו בו כל הדרישות שלנו שלא חופפות עם רצונות האוצר. אמרו לנו שאין כסף וחייבים לקצץ בקצבאות הילדים, בתקציבי ההתיישבות, במוסדות החינוך ועוד ואז פתאום מתברר שיש כסף להורדות מיסים (צעד חשוב כשלעצמו) לתוספות לתקציב הביטחון, להקמת גדר מזרחית ועוד ועוד. אם יש כסף הוא צריך לשמש גם לדברים שלדעתנו חשובים לעם ישראל".
כולנו כחלון כספים תקציב קצבאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד