כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פוטין לנתניהו: "מבין דאגתך מהחזית הסורית"

ראש הממשלה נפגש עם הנשיא הרוסי כדי לדון בהשלכות מעורבותה של רוסיה בפעילות צבאית ברחבי סוריה

צילום: שגרירות ישראל ברוסיה
צילום: שגרירות ישראל ברוסיה


ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח היום (ב) לפגישה אצל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

פוטין פתח ובירך את אורחו: "גבירותי ורבותי. צהריים טובים. אני יודע שלא מזמן חגגתם בישראל את ראש השנה. אני רוצה לברך אתכם. מחר בערב יום כיפור מתחיל הצום, אני רוצה לברך אתכם ולאחל לכם כל טוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני מודה לך אדוני הנשיא על הברכות ורוצה לברך גם את רוסיה על יום חגה. אני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך. לישראל ולרוסיה אינטרס משותף להבטיח את היציבות במזרח התיכון. ואני כאן בגלל המצב הביטחוני, שהולך ונעשה מורכב בגבולנו הצפוני. כידוע לך, בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, איראן וסוריה מחמשות את אירגון הטרור הקיצוני האיסלאמי ״חיזבאללה״ בנשק מתקדם, שמכוון כלפינו וכבר נורו נגדנו, במהלך השנים, אלפי טילים ורקטות על ערינו. במקביל, איראן, בחסות הצבא הסורי, מנסה לבנות חזית טרור שנייה נגדנו מהגולן.

"המדיניות שלנו היא לסכל את העברות הנשק הללו, וכן למנוע יצירת חזית טרור ופיגועים נגדנו משטח הגולן. בנסיבות הללו חשבתי שחשוב מאוד שאבוא הנה, גם כדי להבהיר את מדיניותנו, וגם לאפשר שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו. ואני חייב להגיד מילה נוספת, גם ביממה אישית וגם בנימה לאומית - בכל המגעים בינינו, גם כשהסכמתי וגם כשלא הסכמנו, השיח בינינו תמיד התנהל מתוך כבוד הדדי ומתוך פתיחות. אני בטוח שכך יהיה גם הפעם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "כך יהיה כבוד ראש הממשלה. שלא יהיה ספק בכך. אנו אף פעם לא שוכחים שבמדינת ישראל גרים הרבה מאוד יוצאי ברה״מ לשעבר, ויש לכך השלכה מיוחדת על היחסים בין שתי המדינות. כל פעולותיה של רוסיה באיזור היו תמיד מאוד אחראיות. אנו מודעים לעניין של ההפגזות נגד ישראל ומגנים כל הפגזות כאלה. ידוע לי שהפגזות אלה מבוצעות ע״י מערכות ביתיות. לגבי סוריה, אנו יודעים שהצבא הסורי הוא במצב כזה שאינו מסוגל לפתוח חזית חדשה. מטרתנו העיקרית היא להגן על המדינה הסורית. יחד עם זאת, אני מבין את דאגתך ואני שמח מאוד שבאת כדי לדון בכל הסוגיות באופן מפורט".
פוטין נתניהו פגישה סורי צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד