כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"צל שורה על פשרה לסילוק תביעה נגד צמרת לאומי"

היועמ"ש לממשלה מתנגד לסילוק התביעה הנגזרת, שהוגשה נגד צמרת בנק לאומי בפרשת מיקי פרידמן

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


"חריגה, בעייתית ואשר צל מסוים שורה עליה", אלה המילים שבהן בחר להשתמש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהתייחסו לבקשה לסלק את התביעה הנגזרת שהוגשה נגד צמרת בנק לאומי בפרשת מיקי פרידמן.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א את תגובתו לבקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תביעה כתובענה נגזרת נגד גורמים בכירים בבנק לאומי, בטענה לרשלנות בהתנהלותם ב'פרשת מיקי פרידמן'. בתגובה, עומד היועץ על הבעייתיות שבבקשת ההסתלקות והוא מבקש מבית המשפט לקבוע מועד לדיון בה, ככל שבקשת ההסתלקות לא תידחה.

כזכור, פרידמן שימש, בין היתר, כמנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי וכיו"ר ועדת האשראי שם בין השנים 2007-2003 והורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע עבירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, מרמה והפרת אמונים, הפרת אמונים בתאגיד, החזקת נכס החשוד כגנוב ופגיעה בניהול העסקי של הבנק. בדצמבר 2009 הוגשה הבקשה לאישור תביעה נגזרת בשם הבנק נגד מנכ"ל הבנק ונגד יו"ר וחברי ועדת הביקורת של הדירקטוריון באותה עת, בטענה שלא בדקו מידע שהמבקש מסר להם בנוגע להתנהלותו של פרידמן.

במסגרת התגובה שהוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א, הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי בקשת ההסתלקות הינה, בין היתר, "חריגה, בעייתית ואשר צל מסוים שורה עליה", בהתחשב במכלול הנסיבות שאפפו אותה.

בין היתר, הציג וינשטיין את הקושי לפיו המבקש בבקשה לאישור תביעה כנגזרת קיבל תמורה במסגרת "עסקת חבילה" שכללה, לכאורה, הסדרת תביעותיו האישיות נגד בנק לאומי. כן הוצפה הבעייתיות בכך שתביעותיו האישיות של התובע כנגד הבנק ודמויות אחרות בו, כרוכות במסגרת הסדר כולל שנחתם עימו, יחד עם טענותיו בתביעה הנגזרת, למרות שאלו מבוססות על עילות שונות בתכלית ומופנות בחלקן כנגד גורמים אחרים.

לבסוף העיר היועץ המשפטי לממשלה את העובדה, שהתנאי המתלה של אותה "עסקת חבילה" הוא הסתלקותו של התובע מהתביעה הנגזרת שאמורה להתנהל על ידו לטובת ציבור בעלי המניות של הבנק. "מדובר בהסתלקות חריגה המחייבת התייחסות וקשב מיוחד של בית המשפט הנכבד שעה שהוא שוקל האם לאשר את הסכם ההסתלקות אם לאו", נאמר בתגובת היועץ. "ככל שבית המשפט לא יסבור כי אין לאשר את ההסתלקות לגופה, יש מקום 'לנטרל' ככל הניתן את הקשיים שהסדר ההסתלקות מציב".
יהודה וינשטיין מיקי פרידמן גליה מאור בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד