ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

דרעי התערב ומשבר הסייעות בירושלים הסתיים

בסיוע שר הכלכלה וחברי הכנסת יעקב מרגי ויואב בן צור, נמצא פתרון למשבר הסייעות המתמשך בירושלים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בישיבת חירום שהתקיימה בלשכת שר הכלכלה ובהשתתפות ח"כ יעקב מרגי ומנכ"לית משרד החינוך, הוחלט על החזרת הסייעות החרדיות בירושלים לגנים המקוריים בהם עבדו.

בשנים עברו ומשיקולים אידיאולוגים כל גני הילדים החרדיים בירושלים התנהלו באמצעות עמותות פרטיות, שנחשבות לזכייניות של העירייה, כאשר הסייעות מקבלות שכר מהעירייה.

בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת, בית המשפט הורה לעירייה להעביר את הסייעות לגני עירייה כי לא יתכן שסייעת תקבל שכר כאשר היא עובדת בעמותה פרטית ולא בגני העירייה הרגילים. מכאן התפתח משבר כאשר הסייעות יצאו למאבק נגד ההחלטה הזו שכחלק ממנה הועברו סייעות חרדיות לעבוד בגני ילדים מהמגזר הכללי ובריחוק גדול ממקום מגוריהן.

בשעות האחרונות התקיימה ישיבה בלשכתו של יו"ר ש"ס, שר הכלכלה הרב אריה דרעי ובה נכחו יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, ח"כ יואב בן צור ומנכ"לית משרד החינוך בה הוחלט כי ההחלטה לא תיושם וכי כל שמונים וארבע הסייעות יוחזרו כבר ביום חמישי לעבוד בגנים בהם עבדו עוד טרם התחיל המשבר.

השר דרעי הדגיש כי הסייעות העובדות ברחבי הארץ הן 'השקופים האמיתיים' וכי יש לעשות הכל כדי לדאוג להן לשכר הולם ולתנאי העסקה ראויים ומכבדים.

יו"ר ההסתדרות בירושלים דני בונפיל אמר כי "מאבק הסייעות היה תקוע תקופה ארוכה עד שהשר אריה דרעי נכנס לתמונה, עירב את משרד החינוך וסגר את הסיפור וב"ה כל הסייעות חוזרות לעבודה בגני בית יעקב". בונפיל גם ציין לשבח את יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי שפעל רבות למען הסייעות עד לסיומה של הסאגה.
דרעי סייעות משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד