י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

שינוי כיוון? הליכים נגד נערים שרגמו חרדי באבנים

כתב אישום יוגש נגד 5 קטינים ערבים, שיידו אבנים לעבר חרדי שערך קניות בואדי ג'וז שבמזרח ירושלים

צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90
צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90


הצהרת תובע נגד 5 מחבלים בני 13-15, שיידו אבנים לפני כשבועיים, לעבר תושב ירושלים חרדי שערך קניות בשכונת ואדי ג'וז בבירה. מחר צפויים להגיש נגדם כתבי אישום ובקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

לפני כשבוע וחצי בכ"ה אלול, נסע צעיר חרדי עם רכבו בציר הראשי בואדי ג'וז, חנה סמוך לאחת החנויות ונכנס פנימה.

מספר קטינים תושבי המקום שלחו, על פי החשד, נער כבן 13 רכוב על אופניו לעמוד בכניסה לחנות ולשמש כ'תצפיתן', הוא סימן לחבריו טרם יציאתו של החרדי מהחנות ונמלט.

הלקוח העמיס למכוניתו ציוד שרכש בחנות ונסע בציר הראשי, כעבור זמן קצר, החל יידוי אבנים מאסיבי לעבר רכבו. הוא לא נפגע, המשיך בנסיעה ופנה לאחת הסמטאות הסמוכות, שם נטש את רכבו ונכנס לתוך חנות של מקומי. בעל החנות, מנע מהנערים מלהיכנס לתוך החנות, וכעבור זמן מה לבקשת היהודי, הביא את רכבו לפתח החנות. היהודי נסע ברכבו עד לתחנת המשטרה שם דיווח על האירוע.

במהלך חקירה מורכבת של חוקרי מחלק הפשעים במרחב קדם, נעצרו עוד באותו הלילה 3 חשודים במעשה. בהמשך נעצרו שני חשודים נוספים. חלק מהחשודים הודו בחקירתם במיוחס להם.

אחד החשודים נחקר בנוסף גם על הפרת תנאי מעצר בית, שנקבעו לו בגין מעורבותו באירוע דומה בתחילת השנה, במהלכו ידה אבנים לעבר ניידת שנסעה באותו הציר בואדי ג'וז.

מעצרם כאמור הוארך עם הצהרת תובע עד מחר. פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש כנגדם מחר כתב אישום, בבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפה בנסיבות מחמירות ועבירות ממניע גזעני.


ידויי אבנים בעיסוויה. צילום: חטיבת דובר המשטרה
יהודי ירושלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד