כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דרעי: "מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו"

יו"ר ש"ס בראיון חג ל'יום ליום': "חושש שבעלי עסקים קטנים ייאלצו לפתוח בשבת. גדולי ישראל יצטרכו להחליט"

צילום: יונתן סינדל, פלאש90
צילום: יונתן סינדל, פלאש90


המאבק על קדושת השבת: בראיון חג סוכות שעניק יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, לביטאון התנועה 'יום ליום', הוא חושף כי נשקלת אפשרות של כינוס שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה בנושא קדושת השבת.

לדברי השר דרעי: "הדבר שאני הכי פוחד ממנו זה שיהודים בעלי עסקים קטנים, שומרי מסורת שהולכים בשבת לבית הכנסת להתפלל, לא יוכלו לעמוד בניסיון ויאלצו לפתוח את עסקיהם בשבת. זה הפחד והחשש הגדול שלי".

"אני חרד לצביונו של העם היהודי ברמיסת חומות השבת, ואף שוחחתי על כך עם ראש הישיבה חכם שלום הכהן ומועצת חכמי התורה, משום שזה מאד מאד מדאיג אותי. אני חושב שראשי המפלגות החרדיות יצטרכו להתכנס כאן מיד אחרי החגים בכדי לבחון דרכי תגובה להתמודדות עם התופעה. באיזה שהוא שלב גם לכנס את מועצות חכמי וגדולי התורה בכדי לקבל החלטות מה אנו עושים בכדי למנוע את התפשטות המגיפה. כיצד אנו כעם היהודי רוצים שתיראה השבת במדינת היהודים".

דרעי הוסיף: "אני לא מדבר על עוד שלושים שנה, אני מדבר על עוד שנה שנתיים שכבר לא יוכלו לעמוד בתחרות הזו. לא כדורגל, לא בילויים. זהו יסוד של מסחר ותעשייה. זו כפיה אנטי דתית שיכפו על מי ששומר שבת שלא יוכל לשמור את השבת, ולא, לא תהיה לו פרנסה. ואני רואה בזה את הבעיה המרכזית לצביונה היהודי של מדינת ישראל יותר מכל דבר אחר. יתכן וגדולי ישראל יצטרכו לשבת על המדוכה ולדון בשאלת השותפות הקואליציונית ברשויות שבהם יש חילולי שבת".
דרעי יום ליום שבת גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד