י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הוארך מעצר הרב החשוד כי התעלל בתלמידו

מעצרו של הרב אברהם משה שטיינהרטר ר"י 'מאורות נתן' הוארך בשבוע; הרב מכחיש

הוארך מעצר הרב החשוד כי התעלל בתלמידו
אילוסטרציה צילום: צילום ארכיון


בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ה') בשבוע את מעצרו של מנהל ישיבת 'מאורות נתן' ביישוב חשמונאים.

כפי שדווח ב בחדרי חרדים', הלילה (ה') בשעה 4 לפנות בוקר, נעצר מנהל ישיבת 'מאורת נתן' בחשמונאים הרב אברהם משה שטיינהרטר, לאחר שתלמידו בעבר בן 19 מירושלים הגיש במשטרה תלונה כי הרב ניצל את מעמדו במשך מספר שנים בהן למד בישיבה מאז גיל 14, והתעלל בו.

במהלך הבוקר הרב נחקר לגבי תלונתו של הבחור ולגבי שמות נוספים של בחורים, אולם בכל משך החקירה הכחיש את הדברים שיוחסו לו - "לא היה ולא נברא".

פרקליטו של הרב עו"ד שלום בן שבת טען כי העד הנוסף ניסה לסחוט את הרב ולא עלה בידו, ורק אז הוגשה תלונה. נציג המשטרה אמר כי לא יודע לו על סחיטה, ואם אכן הייתה כזו צריך להגיש על כך תלונה.

לדברי העו"ד, בסיס הראיות מסתמכות על מתלונן אחד, והמעשים פסקו לפני למעלה משנה. עוד ציין כי מדובר באדם נעדר עבר פלילי, "זו פעם ראשונה שנמצא בחקירה, אני אבקש מבית המשפט לפקח ולצמצם את ימי החקירה עד כמה שניתן, בית המשפט יודע שאנחנו בתקופה של חגים".

השופט מנחם מזרחי ציין כי "קיים חשד סביר בביצוע העבירות המיוחסות לחשוד", ואמר כי קיימת עילה כפולה למעצרו, הן מצד מסוכנות והן מצד שיבוש הליכי משפט.

כמו כן השופט לא נעתר לבקשה לאסור את פרסום שמו של הרב, ודחה אותה "קיים אינטרס ציבורי בפרסום השם, שמא ימצאו מתלוננים נוספים". השופט אף הוסיף כי לאחרונה אישר בית המשפט העליון את פרסום שמו של הרב הציוני דתי עזרא שיינברג, שהוא רב קהילה ומקובל שכנגדו הוגש כתב אישום אשר ייחס לו עבירות חמורות מאוד, "והנימוקים שנקבעו שם, יפים גם למקרנו".

כאמור, בית המשפט האריך את מעצרו של הרב אברהם משה שטיינהרטר מירושלים, עד ליום רביעי הבא, ב' דחול המועד סוכות.
13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד