כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

הקבינט פה אחד: שורת צעדים נגד מיידי האבנים

נתניהו הציג שורת החלטות, וחברי הקבינט קיבלו אותן פה אחד • בפנים - שורת ההצעות למיגור הטרור שהתקבלו הערב

כוחות יס"מ במזרח ירושלים. צילום: הדס פרוש, פלאש90
כוחות יס"מ במזרח ירושלים. צילום: הדס פרוש, פלאש90


ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי - 'הקבינט המדיני-בטחוני' קיבלה פה אחד הערב (ה') שורת החלטות שהביא ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת המאבק במיידי האבנים בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום ישיבת הקבינט: "לפני זמן קצר הקבינט קיבל פה אחד שורה של החלטות במסגרת המאבק שלנו במיידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ויורי הזיקוקים.

"ראשית חידדנו את הוראות הפתיחה באש; עד לאחרונה השוטרים נהגו לפתוח באש רק כשנשקפה סכנת חיים לשוטרים עצמם, מעתה, הם יורשו לפתוח באש וידעו שיש להם זכות לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו. שנית החלטנו להטיל עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה, אבנים או חפצים קטלניים אחרים.

"בנוסף להשית קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל. אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. זה ישתנה.

"אני מבקש לומר דבר מה נוסף על הר הבית: אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו, כל האמירות שמפזרים על כוונתו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם הן הבל הבלים, לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו, מי שמכניס מטעני צינור עם חנ"ם (חומר נפץ) למסגדים הם אלה שמשנים את הסטטוס קוו".


הקבינט החליט על לחימה חסרת פשרות במיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים שמסכנים חיי אדם, באמצעות:

חידוד הנחיות פתיחה באש והעברתן לשוטרים:

א. אישור להשתמש ברובה "רוגר".

ב. פירוט התרחישים בהם מוצדק יהיה לפתוח באש במקרים בהם קיימת סכנת חיים מוחשית ומידית לשוטר או לאזרח והמגבלות הרלוונטיות.

החמרת צעדי ענישה באמצעות חקיקה: הטלת עונשי מינימום בשיעור של 1/5 מהעונש המקסימלי (4 שנים) שעשוי להגיע עד 20 שנה. נקיטת צעדים לענישת קטינים מיידי אבנים, בקת"בים וזיקוקים והוריהם, ולכלל זה מאסר וקנסות על קטינים בגילאי 14-18 ועל הוריהם.

וכן, שלילת קצבאות עבור קטינים במאסר.

כמו כן תיבחן משפטית האפשרות להטיל קנסות מינימום על הורי קטינים בגילאי 12-14 ולהטיל ערבון למשך שנה על הורים של קטינים מתחת לגיל 12.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד