כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לקחנו לסיבוב את מאזדה 2 - האח הקטן של המשפחה

הגרסא הקודמת של מאזדה 2 היתה שם דבר, אבל עד שהגיע הדגם הנוסף השוק נהיה צפוף. מה היתרון שלה על פני האחרות, האם פני האריה המשחר לטרף לא פסחו עליה, כמה דגמים יש להם ומה מחיריהם, ומדוע היא יותר יקרה מרוב המתחרות?

לקחנו לסיבוב את מאזדה 2 - האח הקטן של המשפחה
צבי ריבלין


לפני קרוב ל-10 שנים כשמאזדה היתה בראש טבלת מסירת המכוניות בישראל, היא היתה שם בין היתר בזכות הסופר-מיני המוצלחת שלה, מאזדה 2. אז לא היו המון מתחרים בסביבה וגם מי שהיו, ברובם, לא באמת השתוו למאזדה 2, שהתגלה כזריז, כאמין וכסוס עבודה.

חלפו מאז כמה שנים וגם כמות מים לא מועטה בירקון הבני ברקי, והשוק השתנה. המתחרים על הסיגמנט הזה התרבו ואיתם מן הסתם עולה גם הרמה. לא פלא אם כן שאחד הרכבים שמשך את תשומת לבם של אוהדי מאזדה השרופים, כמו גם של המתחרים היה מאזדה 2 החדש שהפציע ב-2015.

הוא נכנס לשוק רווי מתחרים שכולל עימות חזיתי ראש בראש מול אופל קורסה, סיאט איביזה, פיג'ו 208, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, רנו קליו ועוד... אבל עם כל הכבוד לכולם אפשר לומר מההתחלה שמאזדה 2 הפתיעו עם החזית החיצונית, ומהבחינה הזו טרפו את הקלפים בפני המתחרים.

האורך שלו עומד על 4.06 מטר, אך מדובר ברכב ארוך יותר מרוב הטוענים לכתר. הרוחב, יחד עם זאת, מידי צר ועומד על 1.69 בלבד. הוא קיבל את מראה האריה המשחר לטרף של עמיתיו החדשים למשפחה, ולמרות שמימדיו קטנים ואינם תואמים לפנים הללו באופן טבעי, נראה שהניתוח הקוסמטי הצליח והוא נראה מושלם. החרטום המקומר נראה טוב וכך גם הפרופיל ואחוריו. כמובן שגם פנסי הלד המעוצבים מלפנים ומאחור מוסיפים למראה וכך גם גלגלי המגנזיום הבוהקים שבולטים היטב למרחוק.



מאזדה 2 מגיע ב-4 רמות שונות. הרמה הנמוכה ביותר היא הקופמפורט שאינה מאובזרת במיוחד ועולה 99,000 ש"ח, יש גם את האקטיב (105,900 ש"ח), הספורט (112,500 ש"ח) וה'פיור-וויט' המושלם שעליו אנו עושים את נסיעת המבחן ושמחירו מגיע ל-114,500 ש"ח.

כניסה פנימה מגלה תא נהג ייחודי שבמאזדה, כך נראה, השקיעו רבות כדי שמראהו לא יישכח. עור לבן משולב עם עור שחור עם תיפורים ופסים אדומים, הם בהחלט מראה נדיר ומשובח ברמת ההיצע הזו. הדבשורד עשוי גם כן מאותו חומר וזה מה שגורם לו להפוך לעשיר ונוח למגע.
למרות זאת, נוחות הכסאות לא טובה מספיק והם מתגלים כנוקשים מידי ואיכות החומרים פוחתת והולכת כשהיא יורדת למטה. (בנוגע לכסאות - ייתכן ולוקח לעור זמן להתרכך והוא נוקשה רק בתחילת דרכו).

מטבע הדברים, הצבע הבהיר עושה את שלו וגורם למאזדה שלנו להראות כמרווחת, אך בפועל צריך לזכור שבסיגמנט הסופר-מיני אין הפתעות ומדובר ברכב שיכיל מאחור שלשה ילדים או נערים, אולם מבוגרים יאלצו להצטופף בו.

מעצבי מאזדה השכילו לעשות כשהשאירו את השדבורד חף כמעט מלחצנים ותחת זאת – בהתאם לתפיסת ממשק אדם-מכונה של מאזדה שנועד לגרום לנהג להישאר כמה שיותר מרוכז, חילקו את המצגים לשניים. ממשק מידע קטנטן ונעים מול הנהג שכולל שעון בודד ומחשב דרך המציג נתונים על הנהיגה ולצדו מסך מולטימדיה (טאצ') איכותי המכיל את כל השאר, וכולל כמובן מצלמת רוורס. המסך מוצב במקום גבוה במרכז הרכב וניתן להפעלה בקלות באמצעות לחצן המוצב מתחת לידית ההילוכים. המאזדה 2 מותנע באמצעות כפתור סטארט וההגה המצופה עור כולל בלוטות', מערכת שליטה ובקרה על מערכת הסטיראו ובקרת שיוט. נוסף לאלו ישנה גם אפשרות להעביר את מצב הנהיגה לספורט ואז הוא מגיב בהתאם.



ואם מדברים על הגודל אז תא המטען יכול להכיל רק 280 ליטר, ובשל נתוניו הצרים, הוא עובר די בקושי את מבחן העגלה.

מבחינת התאוצה, המאזדה 2 מתגלה כמטוס, כפי שהיה הדגם היוצא, אולם באמצעות טכנולוגיית SKY-ACTIV הוא עושה את העבודה טוב בהרבה. בתחילת הנהיגה תחוו טרטור שמזכיר את הדור הקודם ולפניו של הסקודה אוקטביה הידנית, אבל המנוע מרגיש נמרץ ועושה את עבודתו. הוא גם מרגיש בשרני ומספק חווית נהיגה טובה ומפתיעה לקטגוריה. בהמשך, לא תרגישו בטרטור אבל הוא אינו חף מרעשי נהיגה שחודרים פנימה. אפרופו נסיעה, המאזדה 2 מתקשה לבלוע מהמורות וכיול המתלים מתגלה ככקשה למדי. הוא מצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית הכוללת ששה יחסי העברה והמנוע בנפח 1.5 ליטר מגיע עם 111 כוחות סוס ובעל הספק של 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד – נתון שניתן למצוא במשפחתיות, מה שאומר שבמאזדה השקיעו בנפח המנוע וביכולותיו המוטורויות של הסופר-מיני שלהם. צריך גם לציין לשבח את העברת ההילוכים החלקה מאוד בשל תיבת ההילוכים המצויינת המתגלית כמהירת תגובה.



ובאשר למחיר, במאזדה יודעים שסך של 114,500 ש"ח הוא גבוה למדי אבל צריך לזכור שידידנו הקטן מצוייד גם ביכולות בטיחותיות נדירות. בגרסת ה'פיור-וויט' תקבלו כמה וכמה מערכות חשובות שיתנו לכם שקט בנהיגה. מערכת BMS לאיתור שטחים מתים מאחור ומצידיכם שתתריע כאשר רכב יכנס לרדיוס מסוכן מאחריכן או מאחד מצידיכם. מעבר לצליל אזהרה המערכת תתריע על כך גם באמצעות הבהוב בצורת מכונית על פינות מראות הצד. המערכת הזו גם תתריע בפניכם על רכב המתקרב לרדיוס מסוכן בעת שתעשו רוורס.

לצד זאת, תמצאו גם את מערכת LDWS שתתריע בעת שתסטו מנתיב ומערכת בלימה חדשה שתוכל לבלום במקומכם למקרה שתזהה שאתם בפני סבירות גבוהה לתאונה (מופעלת עד למהירות 30 קמ"ש).

במאזדה גם לא מתכוונים להפוך את הסופר-מיני לרכב המונים ובהחלט שהמחיר על המותג הוא חלק מהבידול שלהם וצריך גם לזכור שמאזדה ידועה כחברה אמינה ולכן מדובר בהוצאה לטווח ארוך מאוד.

ואחרון חביב. מבחינת דלק, המאזדה 2 שתתה ליטר דלק לכל 11.4 ק"מ בנסיעה משולבת. לא חסכוני במיוחד, אבל סביר.

לסיכום, מיותר לציין שמדובר ברכב טוב מבית טוב. הגרסא החדשה מתגלית לא רק טובה כקודמתה, אלא גם כמעוצבת ומאובזרת מאוד. המחיר בהתאם, אבל מצדיק את עצמו.
מאזדה 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד