כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בג"ץ בעד חילול שבת: אישר עבודות הרכבת

החלטתו של שר הכלכלה דרעי שלא לאפשר את עבודות התשתית של הרכבת המהירה בשבת, בוטלה בעקבות עתירה לבג"ץ

דרעי וליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
דרעי וליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


בניגוד לדעתו של משרד הכלכלה: בג"ץ נעתר לעתירה שהגישה רכבת ישראל כנגד החלטת משרד הכלכלה להתלות את ההיתר שניתן לה לעבודות בשבת, והורה על הקפאת ההחלטה עד לקבלת עמדת משרד הכלכלה. בהתאם לכך, עבודות הרכבת המתוכננות לשבת הקרובה יתקיימו כסדרן, בציר הפיתוח ובציר רכבות הנוסעים.

כזכור, רכבת ישראל הגישה היום (ו) עתירה דחופה לבג"צ כנגד החלטת משרד הכלכלה להקפיא את היתר העבודות בשבת אשר ניתן לה.

מוקדם יותר הבוקר, לאחר שברכבת ישראל הודיעו כי דרעי הורה להפסיק את העבודות על הקו הרכבת המהיר לירושלים בסופי שבוע, מהלך שלטענת אנשי הרכבת יוביל לדחיית פתיחת הקו בשנתיים ויביא לביטול רכבות בשישי ובמוצאי שבת, תקף יו״ר 'ישראל ביתנו' ח״כ אביגדור ליברמן את ההחלטה.

ליברמן הגיב ואמר כי "החלטת משרד הכלכלה להפסיק את עבודות התשתית של הרכבת בשבתות היא חוליה נוספת בשרשרת ההחלטות של הממשלה שהפכה את הציבור הרחב לבן ערובה של המפלגות החרדיות בקואליציה.

"עיכוב של שנתיים בחניכת הקו המהיר לירושלים וביטול רכבות אחרונות ביום שישי ורכבות ראשונות במוצאי שבת היא פגיעה קשה בחיילים הרבים המשתמשים ברכבת ובאזרחים העובדים. זהו דבר לא הגיוני ובלתי-נסבל שלא יכול להתקיים במדינה נורמאלית ועל רה״מ להתערב בעניין ולהורות מיד על החזרת המצב לקדמותו", אומר ח״כ ליברמן.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד