כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הכירו את מפכ"ל המשטרה הבא - ר'

השר לבטחון פנים גלעד ארדן בחר את מחליפו של דנינו במקומו של גל הירש - סגן ראש השב"כ ר'

ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לאחר סערת הירש, החליט השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כי סגן ראש השב"כ ר' ימונה למפכ"ל משטרת ישראל הבא. ראש הממשלה נתניהו אישר אף מועמדותו, ובשבוע הבא שמו יובא לאישור ועדת טירקל.

הבוקר (ו'), לבקשת שר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נערכה בדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה. בסיום הבדיקה קבע היועץ כי אין כל בעיה או מניעה משפטית בכל הקשור למועמד ר', ועל כן אפשר להמשיך בהליכי המינוי.

לאחר שארדן החליט שלא למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה אדם משורות הארגון, ושמו של תא"ל במיל' גל הירש הוסר, לאור התמשכות הליך הבדיקה נגדו, עלו שמות אלופים במילואים. אולם כעת מסתמן כי מי שמועמד מטעם השר ומקבל את תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא סגן ראש השב"כ, שאף הביע את נכונותו להתמנות לתפקיד.

ניצב בנצי סאו, שהחליף את הניצב בדימוס יוחנן דנינו, יסיים את תפקידו כממלא מקום המפכ"ל לכל המאוחר בעוד כחודש, דבר שנועד לאפשר לצוות הבדיקה שהוקם במשרד המשפטים לקדם את הליך הבדיקה בנושא מינויו הירש, אולם כאמור שמו של הירש כבר הוסר. סאו, כנראה צפוי לפרוש מהמשטרה. כך גם, כהונת נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו הוארכה עד לתאריך זה. על פניו, נראה שהמחליף של פרנקו, יבוא מתוך שורות המשטרה.

ר' התגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981 והשתחרר מצה"ל לאחר שכיהן כמפקד פלחה"ן 35 (שם החליף את גל הירש) וסגן מפקד גדוד 50. עם שחרורו מהצבא התגייס בשנת 1987 לשב"כ שם ביצע שורה של תפקידים בכירים, בין השאר כיהן בעשר השנים האחרונות בארבעה תפקידים המקבילים לאלוף.

ר' מכיר את עבודת המשטרה היטב, מאחר ופעל בשיתוף פעולה עם המשטרה עת כיהן בעבר בתפקיד ראש החטיבה היהודית בשב"כ, ראש מרחב איו"ש וירושלים וראש מרחב דרום. ראש אגף המטה האחראי על ריכוז תהליכי בניין הכח בשירות (תכנון אסטרטגי, תכנון ותקצוב 4 שנתי, תקינה, פרויקטים טכנולוגיים, IT ותשתיות).

מספטמבר 2014 ר' מכהן כסגן ראש השב"כ ואחראי על הפעלת הכוח של השירות ומשמש בנוסף כממלא מקום ראש השב"כ.

ר׳ בן 52 תושב מרכז הארץ ובעל תואר ראשון ושני במדע המדינה בהצטיינות יתרה. נשוי, אב לשבעה ילדים ושבעה נכדים.
דנינו משטרה ר' שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד