כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כל מה שמותר לספר: פרופיל למפכ"ל הדתי ר'

הוא היה חזן ידוע בהתנחלות, מגיע לבית הכנסת עם פלאפון בשבת אבל לא מתבלט ו"הוא מקפיד על קלה כבחמורה"

כל מה שמותר לספר: פרופיל למפכ"ל הדתי ר'


השר לבטחון פנים החליט היום (ו) למנות את ר', סגו ראש השב"כ, לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

ר', מתפלל קבוע בבית כנסת הסמוך למקום מגוריו במרכז הארץ, שם הוא נוהג מידי פעם לעבור לפני התיבה. ביום כיפור האחרון שימש כחזן בתפילת מוסף בבית הכנסת המרכזי בשכונה.

אחד ממתפללי בית הכנסת 'ש.ח.', שם מתפלל ר', מספר כי הוא הגיע להתגורר בשכונה לפני 3-4 שנים. איש נחבא אל הכלים, "הוא לא הולך עם חזה נפוח - בהתאם לדרגתו, אלא אדם ללא גינוני כבוד, לא מחפש להתבלט יותר מידי".

עוד הוא מספר, כי לר' קול ערב במיוחד, והוא עובר לפני התיבה מידי פעם בשבתות וחגים. "לאחר שהגיע להתגורר בשכונה, שמעתי כי במקום מגוריו הקודם בבנימין, היה ממש נחשב כחזן בית הכנסת".

"בעקבות תפקידו כסגן ראש השב"כ, הוא נמצא תמיד עם טלפון עליו, משום פיקוח נפש. על כתפיו מוטלת אחריות לא מועטה, אך הוא תמיד מצניע את המכשיר. גם כאשר הוא מקבל דיווח או עדכון, הוא עושה את זה בשקט ומבלי שיבחינו בכך".

"הוא דתי מאוד" אומר המתפלל, "יש לו את הרב שלו, והוא מקפיד על קלה כבחמורה".

בפנייתו הראשונה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, סירב ר' להתמנות לתפקיד המפכ"ל, מכיוון שראה את עצמו מועמד מוביל לראשות השב"כ. לאחר מכן גל הירש קיבל את ההצעה, נעתר, אך הליך הבדיקה אצל היועמ"ש התארך, ובערב יום כיפור ארדן הודיע על ביטול מועמדותו. לאחר שראש הממשלה נתניהו הבהיר לר' כי יעדיף לראותו כמפכ"ל, נעתר לבקשתו של ארדן.

ר', אב לשבעה וסב לשבעה, התגורר בעבר בהתנחלות, "שם הבנתי שהוא היה ממש כוכב ומשמש ממש כחזן בית הכנסת".

מתפלל אחר סיפר, כי אם תפגשו אותו ברחוב לא תחלמו שהוא נושא בתפקיד כה רגיש "אתה מכיר אותו חזותית? הוא תימני, קטנציק ושמנמן, לא תזהה..."

הבוקר (ו'), לבקשת שר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נערכה בדיקה מטעם היועץ המשפטי לממשלה. בסיום הבדיקה קבע היועץ כי אין כל בעיה או מניעה משפטית בכל הקשור למועמד ר', ועל כן אפשר להמשיך בהליכי המינוי.

ר' התגייס לחטיבת הצנחנים ובין היתר שימש כמפקד פלחה"ן 35. מי שהחליף אותו בתפקיד, היה לאח אחר מאשר גל הירש, שכעת ר' החליף את הירש במועמדות לתפקיד המפכ"ל. עם שחרורו מצה"ל בטבת תשמ"ט, התגייס לשירות הביטחון הכללי שם שירת 27 שנים בהם ביצע מספר תפקידים בכירים כחבר מטה שירות במעמד מקביל לאלוף ובהם, ראש מרחב יהודה ושומרון וירושלים, ראש מרחב דרום וראש אגף המטה שם היה אחראי על ריכוז כלל תהליכי בניין הכוח בשב"כ. לפני כשנה, מונה לסגן ראש השב"כ, וכן שימש כממלא מקומו של ראש השב"כ יורם כהן.
חרדי דתי פרופיל מפכל מתפלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד