ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גבעת זאב: ראש הממשלה והרבנים הראשיים ישיבו לעתירה לבג"ץ

סוגיית הריסת בית הכנסת בגבעת זאב: בעקבות עתירה דחופה שהוגשה ביום שישי על ידי רב השכונה, נדרשים ראש הממשלה והרבנים להשיב לבג"ץ עד מוצאי שמחת תורה • נחשף: מגעים בנושא בין לשכת הנשיא לשעבר פרס ללשכת אבו מאזן

גבעת זאב: ראש הממשלה והרבנים הראשיים ישיבו לעתירה לבג"ץ


ביום שישי האחרון, הגיש רב המועצה המקומית גבעת זאב, הרב יוסף טולידאנו, באמצעות עורך דינו עו"ד גלעד קורינאלדי, עתירה דחופה לבג"צ כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמטרתה מניעת הריסת בית כנסת איילת השחר בגבעת זאב, אשר כזכור נקבע בסיכום מוקדם יותר כי הוא ייהרס מיד לאחר חג הסוכות.

בעתירה נטען כי מדובר בניסיון אחרון, בדקה התשעים, למנוע תקדים קשה וחמור של הריסת בית כנסת מרכזי גדול, מקדש מעט, בידי כוחות צה"ל ויהודים.

עוד נטען, כי פסיקת בג"צ אשר הורתה בעבר על הריסת מבנה בית הכנסת, לא עסקה בהגנה שמעניק הדין הבינלאומי למקומות קדושים (Protection of Holy Sites), שכן למרבה הפלא טענה זו לא נטענה ע"י המדינה וכן לא עסקה בהיבטים בהלכתיים, כמו גם בחוות דעתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

פרקליטו של העותר, עו"ד קורינאלדי, גייס למהלך של פתרון בדרכי שלום את לשכתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בעתירה צוין כי מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים, בין לשכת הנשיא לשעבר פרס ובין לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניסיון למצוא פתרון פוליטי-מדיני מוסכם, מחוץ לקופסא המשפטית.

סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, הורה בהחלטה שנתן באופן מיידי לראש הממשלה, שר הביטחון והרבנים הראשיים להגיש תשובה דחופה לעתירה עד מוצאי שמחת תורה. משמעות הדברים היא שבינתיים בית הכנסת לא ייהרס.

עו"ד קורינאלדי, אשר בעבר שימש סנגורם של בתי הכנסת בגוש קטיף אמר בתגובה ראשונה: "בתי הכנסת הם פס הקול של הקיום היהודי לדורותיו. יש למצות את כל המהלכים כדי לשמור על קודשי ישראל וכבוד שמים. אין לך ביזיון גדול יותר מהריסת בית כנסת על ידי יהודים. אני מקווה כי ראש הממשלה ושר הביטחון, שקודשי ישראל יקרים להם, יפעלו למיצוי החלופות להריסה ולפתרון שימנע חילול ה' גדול ותקדים מסוכן במזרח התיכון".
גבעת זאב בית כנסת הריסה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד