כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הותר לפרסום: נעצרו רוצחי אלכסנדר לבלוביץ

ארבעה צעירים ערבים מהכפר צור באהר נעצרו ושיחזרו את פיגוע האבנים בליל ראש השנה, בו נרצח לבלוביץ הי"ד

צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים
צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים


שב"כ ומשטרה עצרו ארבעה פלסטינים מהכפר צור באהר בחשד לפיגוע האבנים בערב ראש השנה - בו נרצח אלכס לבלוביץ הי"ד. הארבעה הודו במעשה.

הערב (מוצ"ש) הותר לפרסום, כי בפעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר וימ"מ, נעצרו לחקירה ארבעה צעירים בני 16-19, תושבי הכפר צור באהר שבמזרח י-ם, נושאי תעודת זהות ישראלית במעמד תושב, בחשד למעורבות בפיגוע רצח באמצעות יידוי אבנים, בערב ראש השנה תשע"ו, בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד ונפצעו שתי נשים נוספות.

"אנו כמשפחה רוצים להודות למשטרת ישראל וכוחות הבטחון על נחישות ודבקות במטרה שהביא לתפיסת רוצחי אבינו היקר אלכסנדר לבלוביץ ז"ל" נמסר בהודעה מטעם המשפחה. "אבל המשימה טרם הושלמה. חשוב להחמיר בענישה של מיידי האבנים ולהביא למיצוי הדין עימם כי האבן רוצחת. אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות מיצוי הדין עם הרוצחים ומפעילם. מדובר פה בפיגוע רצחני על רקע לאומני ואנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל עימם ראש".

הארבעה שנעצרו הם: מוחמד סלאח מוחמד אבו כף בן 18. וליד פראס מוסטפה אטרש בן 18. עבד מחמוד עבד רבו דוויאת בן 19, וקטין נוסף בן 16 שפרטיו אסורים לפרסום.

בחקירתם בשב"כ מסרו הארבעה כי יצאו לבצע את מעשי הטרור דווקא בראש השנה, והתמקמו כך שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים בצורה מיטבית, ולהבחין בזהותם הישראלית של נהגי הרכב.


רפ"ק יגאל אלמליח, ראש מחלק חקירות בימ"ר ירושלים

עבד דויאת, המפגע שהשליך את האבנים אשר פגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל, הוסיף בחקירתו כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע.

לאחר יידוי אבנים לעבר מספר כלי רכב, פגעו ברכבו של אלכסנדר הי"ד, אשר כתוצאה מהפגיעה סטה מנתיבו, התנגש בעץ ובהמשך נפטר כתוצאה מהפגיעה הקטלנית. לאחר שתצפתו על תוצאות הפיגוע נמלטו הארבעה מהמקום, בהמשך נפגשו, ותיאמו ביניהם גרסאות למקרה שייתפסו.

חקירתם של הארבעה בשב"כ נמשכת. חומר החקירה בעניינם יועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לשם הגשת כתבי אישום. חברי החולייה שיחזרו את המעשה.

"פיגוע חמור זה, על תוצאותיו הקשות, משקף את רמת האיום הגבוהה מפעילות הטרור העממי ובדגש על יידוי האבנים בירושלים" אומרים בשב"כ, "וממחיש את הצורך בהחמרת הענישה כלפי מיידי אבנים, לרבות טיפול יסודי בקטינים המעורבים בפיגועים אלה".
רוצחים ;מחבלים אבנים אלכסנדר לבלוביץ ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד