כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עשרת אלפים אמהות מבשלות כשר!

כיצד הפכה קבוצת הפייסבוק 'אמהות מבשלות כשר' לפופולארית ביותר בקרב עשרת אלפים נשים תוך זמן כל כך קצר? חברות הקבוצה מספרות ל'לובי נשי' • חג שמח

עשרת אלפים אמהות מבשלות כשר!


שיטוט קצר ברחבי הרשת החברתית פייסבוק, יעלה לכם בתוצאות קבוצות רבות שעוסקות באוכל. איכשהו אחד הדברים שמאוד מעניין נשים, אולי אחרי שופינג, אל תתפסו אותי בקטנות, זה אוכל – ולא בכדי. כל מאורע, כל חג, כל הזדמנות לכל דבר בחיינו, מלווים בדרך כלל באוכל.

כנשים חרוצות עמלות וזריזות – טורחת כל אישה באשר היא, להפגין יכולות קולינריות משובחות, אלא אם כן זכתה לעזר כנגדה שפוקד את המטבח ומוציא תחת ידיו מאכלי גורמה שאפשר רק להתקנא.
ובכן, שורה תחתונה רבותיי, כאן מדברים על אוכל. ואם כבר אוכל על שלל קבוצותיו החברתיות, קשה להתעלם מהקבוצה שאנו מארחים אצלנו מדי שבוע עם מתכונים יפהפיים ומשובחים, קבוצה צעירה מאוד, בת מספר חודשים בלבד, שהצליחה באופן מדהים להפוך לאחת המובילות – אם לא המובילה ביותר: "אמהות מבשלות כשר". לפתוח קבוצת פייסבוק זה קל, ואפילו מאוד – אבל להפוך לקבוצת פייסבוק שצוברת יותר מעשר אלף משתתפות תוך ארבעה חודשים, אומר הרבה מאוד. וזו הקבוצה עליה אנחנו מדברות. יצאנו לראות קצת את המראות ולהריח את הריחות, ממש לכבוד חג הסוכות.

ארבעה חודשי פעילות – עשר אלף משתתפות
את הפוסט הבא כתבה חיה, מייסדת הקבוצה.

"אנחנו כבר יותר מ-10,000 חברות.
אותי זה מרגש!
מרעיון שעלה כפיתרון למצב של צפייה במתכונים לא כשרים שנחשפתי אליהם בחיפוש אחר מתכון לגיוון במטבח .
לפני ארבעה חודשים!
(זה המקום להודות לבעלי על הרעיון, תודה מותק)
נולדה הקבוצה המדהימה שלנו!
היום זה ברור שהרעיון הזה היה חסר והוא עוזר לנו בגיוון וחידוש התפריט...
בתחילת הדרך התפעול לקח זמן רב יותר ממה שיכולתי להעלות על דעתי (ורק לוקח יותר ויותר זמן) אבל זה שווה שרואים את התוצאה).
מעולם לא הערכתי כ"כ את מתפעלי הקבוצות בפייסבוק עד עכשיו...
אבל מהר מאוד התברר שפשוט כיף כאן יחד, לחלוק להעתיק לשתף לצלם ולהעלות..
כנשים/ אמהות שומרות כשרות שצריכות ואוהבות לבשל.
אני מודה לכל אחת ואחת שחברה כאן ונותנת לצורך הזה את התבלין שלה ועוזרת להפוך את קהילת הבישול שלנו לאתגר מעניין מרתק וכייפי יותר מבעבר.
בזכות הקבוצה המדהימה הזאת זכינו להמון הפרשות חלה (אני אישית לא הפרשתי חלה מעולם קודם לכן ומאז כל שבוע בדבקות (-: )
בזכות הקבוצה שלנו זכינו לגמילות חסדים שלא כאן המקום לפרט...
בזכות הקבוצה המדהימה שלנו קורים המון דברים טובים וטובים יותר !!
אז תודה לבורא עולם על הרעיון הכיפי הזה
שנותן לנו את הכלים לעשות את כל זה.
לבעלי (שוב) על הדחיפה
תודה למשתתפות הפעילות יותר ופחות ,
למשתפות שגורמות לעוד נשים להצטרף אלינו
תודה לאור שתרמה מהידע שלה על פייסבוק וחסכה לי טעויות בהקמה...
תודה לאלו שעזרו להניע את העמוד בהתחלה, שרי ושלי ורבקה שוורץ ששיתפה.
אתי אחותי והגיסות שלי, אחת אחת ..
לכל חברה שנרתמה.
לכל אחת שהעלתה תמונה ומתכון, טיפ ותשובה.
תודה על זה שאתן כאן ולמדתי כאן המון!!
תודה לכולכן ובהצלחה לנו.
זאת רק ההתחלה.
גמר חתימה טובה
חיה.
*מספיק עם הדיבורים וחזרה לסירים"


"נכנסתי למטבח אחרי 14 שנות נישואין - בזכות הקבוצה"
לאה מבני ברק מעולם לא בישלה בביתה. ממש כך. מאז נישואיה היה בעלה אחראי על החלק הקולינרי, ולה זה היה נוח. לא התחברה ולא ניסתה. גם היא וגם בעלה עובדים קשה מאוד במשך שעות רבות של היממה, והחלוקה בבית היתה כזו שלאה עושה דברים אחרים, חוץ ממה שקשור למטבח. בשיחה עם לובי נשי מספרת לאה על הקשר שלה לקבוצה: "צירפו אותי לקבוצה הזו כמו שמצרפים אותי להרבה קבוצות. התלבטתי אם לצאת או להישאר ויצא שנשארתי. הפעילות בקבוצה הזו מעל לכל דמיון, ואני מצאתי עצמי יושבת ובוהה במסך פעם בעבודה, פעם בבית, ולא ברור מדוע ולמה, אבל יום אחד פשוט קיבלתי חשק..."

לאה נכנסה למטבח לפני כחודשיים, ומאז בעלה קצר מודר. "הוא אומר בצחוק שלקחתי לו את התפקיד, אבל זה די נכון. אפשר לומר שהרבה שעות שבהן עסקתי בדברים אחרים, הפכו לשעות מטבח ואני נהנית מכל רגע".

בעלה, כך היא מספרת, עושה איתה תורנות בהכנות לשבת, וישנם מאכלים שנשארים התפקיד הקבוע שלו. בכל זאת 14 שנה זהו פרק זמן מכובד מאוד, איך אפשר ביום אחד לשנות את הסדר הקבוע? לאה מתייעצת איתו על כמויות וסגנונות, אבל כמעט כל המחלקה הקולינרית עברה לידיה. תמונות היא עדיין אינה מעלה לקבוצה, אבל חייבת לה את השינוי הזה בחייה.



חיה יוסקוביץ, פעילה בקבוצה: "קבוצה שנותנת המון מוטיבציה לבשל ומתכונים מהממים. בלי קשר אני חושבת שכדאי להוציא ספר בישול מהקבוצה".

רחל למברסקי: "אני מדברת מגרונן של הרבה נשים שאוהבות לבשל ורוצות לרדת במשקל, ובגלל דיאטה זו או אחרת הזניחו את האהבה הזאת,או עוותו אותה והכינו רק סלטים נטולי טעם וריח, אז אני רוצה לקרא כבל פורום ועדה, לא! אל תפסיקי. כי מי שמכורה לבישול ו/או לאפיה, שלא תזניח. אני למדתי נשים לבשל ולהמשיך להכין דברים טעימים בלי קשר למשקל שלהם ונתתי כלים אחרים להתמודד עם זה. אפשר לרדת במשקל ולהמשיך להכין ולהתקשקש עם אוכל, כי לבשל זו אומנות ותרפיה... והאמת אין כמו מראה עיניים... התמונות משהו! (אז תמשיכו לצלם ולשלוח)"

הכי פופולארי בקבוצה: חלות
מאכלים רבים עוברים בפוסטים ובתמונות, אבל החלות הן מאכל מנצח. החלות של שושי הלפרין הפכו לשם דבר בקבוצה, קיבלו שדרוגים ותוספות מצד בנות נוספות, וכמעט אין שבוע שהמתכון אינו מבוקש והתמונות אינן עולות בעקבותיו.



נאוה כרמון: "אני למדתי לאפות חלות! מאז שהצטרפתי כל שבת ב״ה הפרשת חלה! הגדרתי את עצמי כמאותגרת אפיה לפני, ועכשיו ב״ה צלחתי את הפוביה שלי בשלום".

מיכל שווץ: "סיפור המעניין שלי מהקבוצה, שבמטבח שלי מעניין כמעט כמו בקבוצה. אני פותחת עכשיו עסק של מתוקים, ובעצם קבוצה כזאת היא בדיוק כמו קבוצת לימוד עם טיפים, הארות והערות...
"איזהו חכם, הלומד מכל אדם".

שירה אביטל: "אחרי שנה של תאונת עבודה חזרתי בזכותכן למטבח".

ציפי משי זהב: "אני למדתי שלא משנה גיל, עדה, מגזר או מגדר. כל אחת שצריכה להאכיל משפחה, מבשלת ויש לה מה לתת. וזה מעניין.
שנית למדתי לשבוע מתמונות. קשה להחליט מה להכין מכל המבחר. אז מדפדפים כאן ונהיים שבעים"!

למה דווקא 'אמהות מבשלות כשר'?
חיה יוסקוביץ: "יש כאן יותר חיבור, אולי בגלל שיש לנו מכנה משותף מעבר לאמהות ובישולים גם דתיות שומרות כשרות".

ציפי קולטניוק: "בעיניי לראות נשים מהמגזר שיש להן כמה וכמה וכמה ילדים והן עובדות ועדיין משקיעות במטבח - מעורר השראה"!

שירה אביטל: "הבנת הזולת! האמת שיש פה הרבה הלכות, צורת חיים של הרבה משפחות. שאותי אישית זה מסקרן, כל מיני דקויות של כשרויות וכו'.. כמו שמישהי מעלה מתכון עם נוטלה אז בעדינות שואלים מה התחליף ופתאום אני מגלה שפע של ממרחים שלא הייתי מודעת אליהם, יצירתיות של דברים פרווה ועוד".

דינה לויס: "הייתי חברה בכמה וכמה קבוצות אוכל ועזבתי את כולן. מאז שפתחו את הקבוצה המדהימה הזאת. רוב הקבוצות אוכל האחרות זה הפך למופע ראווה של לייקים.
מתחננים לכל לייק וכבר שכחו את המטרה האמיתי של הקבוצה - שיתוף מתכונים. מתכונים של אוכל אמיתי, ולא של מטבח חדש, מיקסר חדש, עוגה מבצק סוכר ועוגות זילוף. שזה יפה מאוד אבל כבר מתיש, כי אני יכולה להיכנס לפיינטרס ולמצוא שם דברים כאלה.
כשאני חברה בקבוצת אוכל אני אוהבת שזה נותן לי השראה, מתכונים ורעיונות מה לבשל בסופו של דבר. ולא שסתם ראיתי 40 עוגות מהממות מבצק סוכר ומה אני מבשלת עכשיו?!
זה אחד הסיבות העיקריות שאני נמצאת כאן.
וכמובן גם בגלל שרובנו חרדיות/דתיות ואוכלות כשר הסגנון של האוכל משותף לכולם. וזה יפה לראות שכשמישהי שואלת שאלה כולן מתגייסות לעזור".



המגיבות הרבות חוזרות על אותו משפט: פרגון הדדי. הרבה נתינה, עזרה, סיוע, מענה מהיר לכל שאלה, טיפים ורעיונות, ממש קבוצה נדירה.

אוכל, חסד, עזרה והרבה מעבר
מעבר לעובדה שמדובר בקבוצת אוכל, עוררה הקבוצה הדים בשל הפעילויות המשניות שנוצרו דרכה, כך הגיע לקבוצה מידע על אישה שמאושפזת בבידוד בעקבות מחלה קשה, וזקוקה לסיוע – מיד קמו מתנדבות לשלוח לה אוכל, לוודא מה קורה עם המשפחה, ולתת תשובה על כל מענה שהתבקשו.

ובכלל, ביום יום כך פתאום ולא משנה באיזו שעה, יכול לעלות פוסט מלא בהלה על בצק ששינה צורתו, על עוגה שהתקשתה, על קצפת שאיבדה מצבעה ועוד ועוד – הדינמיקה, היצירתיות, הפרגון שמיד מתעורר שם – הפך לשם דבר, ומקור אמיתי לשאוב עוד נשים שמחפשות את המקום היחיד שנותן להן מענה למתכונים כשרים, זמינים – ותחושה של בית.

זה לא מאוד "אין" בימים אלו שהפמיניזם די שולט, אבל להסתובב שעה קלה ב'אמהות מבשלות כשר', מעורר בי מלבד ההתפעלות, הרבה חשק לחזור למטבח.









קישורים:
למתכונים, טיפים ועוד הרבה דברים שווים: בקרו בדף הפייסבוק
חרדיות מבשלות כשר פייסבוק אוכל חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד