י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בית פוריק: מפקד הושעה לאחר שצלמים הותקפו

בסרטון וידאו שהופץ, נראים לוחמי צה"ל תוקפים שני עיתונאים של סוכנות AFP ושוברים את מצלמותיהם • צפו

בית פוריק: מפקד הושעה לאחר שצלמים הותקפו


בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראים חיילים תוקפים שני צלמים מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP ואחד החיילים אף שובר את המצלמה שברשות אחד מהם. בצה"ל אומרים כי הכוח לא פעל כמצופה ממנו והמפקד הושעה מפעילות.

בהפגנה שנערכה ביום שישי האחרון בסמוך לכפר בית פוריק בגזרת שכם, תועדו חיילי צה"ל כשהם תוקפים באלימות שני עיתונאים צרפתיים מסוכנות הידיעות AFP שהולכים לעבר ההפגנה. בסרטון ניתן לראות איך אחד החיילים תופס את מצלמתו של אחד מהם, מטיח אותה לעבר הכביש ולאחר מכן משליך אותה לצידי הדרך. בהמשך רואים גם את החיילים מכים את העיתונאים. התיעוד פורסם בבוקר שבת בגארדיאן הבריטי.

חיילי צה\"ל תקפו עיתונאים - המפקד הושעה


במערכת AFP, סיפרו כי העיתונאים אנדראה ברנרדי ועבאס מומני, הגיעו לכפר על מנת לסקר הפגנה שנערכה באזור בעקבות הלוויתו של פלסטיני שנורה ומת על ידי כוחות הביטחון לפני שבוע.

ראש מערכת AFP, תומאס קוקס, סיפר כי העיתונאים עברו את המחסום של מג"ב ללא בעיה, לאחר שהציגו תעודות עיתונאי. בהמשך "ברנרדי עצר כדי לבדוק את הגדרות המצלמה, וברגע שהוא עשה זאת הגיע חייל ואמר לו להפסיק לצלם ודחף את המצלמה שלו. לאחר מכן הוא לקח את המצלמה וריסק אותה".

לדבריו, "העיתונאים חשבו שאלה הם חיילים צעירים ומטורפים כל כך, ולכן כפי שניתן לראות בוידאו, הם עזבו את המקום. אבל החיילים הגיעו אליהם ולקחו מהם את מצלמת הסטילס ואת כל מה שהיה בכיסו של הצלם - סוללות, כרטיסי זיכרון. אנדריאה חזר לאחר מכן חזרה על מנת לנסות ולתקן את המצלמה, ובשלב זה קפץ עליו חייל, כיוון נשק פניו ותקף אותו", סיפר.

לאחר האירוע אמר ברנרדי בראיון: "זה היה מטורף. אחד החיילים דחף אותי וצרח 'מה לעזאזל אתה עושה?' ואז הצמיד אקדח לפרצוף שלי ומשך אותי למטה. לא עשינו שום דבר לא בסדר".

סוכנות הידיעות הצרפתית פנתה לדובר צה"ל ואמרה כי בכוונתה להגיש תלונה רשמית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "מתחקיר ראשוני של האירוע בבית פוריק עולה כי מדובר באירוע חריג. מפקד הכוח לא התנהג בהתאם למצופה ממנו, ולכן הושעה מפעילות. זהו אירוע חמור מבחינה ערכית ופיקודית שיתוחקר בהמשך ולקחיו יופקו".
פוריק קוקס מצלמות חיילים השעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}