י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלימות בהר הבית; ההר סגור למוסלמים בלבד

למרות החלטת המשטרה לסגור את ההר למוסלמים בלבד לרגל חגם - הפורעים ניסו לפגוע במתפללי הכותל המערבי

המהומות בהר הבית
המהומות בהר הבית


במהלך שעות הבוקר (א') הושלכו אבנים, בקבוקי צבע ונורו זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוחות משטרה ומג"ב שנערכו בשער המוגרבים.

על אף ההחלטה שנתקבלה לאפשר למוסלמים את חופש הפולחן ביום חגם (חג הקורבן) בהר הבית, ללא הגבלת גיל מתפללים וסגירת הר הבית למבקרים, נערכו בשטח ההר צעירים פורעים חלקם רעולי פנים, הציבו מחסומים בדרך למסגד אל אקצא וכאמור ידו אבנים, בקבוקי צבע וזיקוקין לעבר השוטרים והלוחמים מרחבת מסגד אל אקצא ומגג המסגד, ואף השליכו בקבוקי תבערה לעבר הצמחייה בגן הארכיאולוגי כששומרי הווקף צופים ולא עושים דבר. אין נפגעים.

כוח המשטרה נכנס לרחבת שער המוגרבים והדף את הפורעים תוך שימוש באמצעים, במטרה למנוע ולו אפשרות לפגיעה במתפללים היהודים בכותל המערבי. המשטרה מדגישה כי על אף העימותים בשטח ההר, הכותל המערבי התנהל כבשיגרה.


אירועי היום בהר הבית. צילום: חטיבת דובר המשטרה

כזכור, אתמול 25.9.15 הופצה הודעת המשטרה בתקשורת כי הר הבית ייסגר לביקורים וכי המשטרה תאפשר למוסלמים לחגוג את חגם ללא מגבלת גיל בהר הבית. על אף זאת, קראה ועדת המעקב והפלג הצפוני בתנועה האיסלמית להגיע ולהגן על הר הבית. צעירים מהצפון נענו ככה״נ לקריאה וניסו לפגוע בשוטרים שהיו ערוכים בשער המוגרבים.

על פי המשטרה, שומרי הווקף לא ניסו למנוע מהצעירים את התפרעותם ואף חברי כנסת מהרשימה המשותפת שהגיעו להר הבית, לא מנעו את ההתפרעות וחילול קדושת המקום ע"י צבע, אבנים וזיקוקין.

"תמוהה התבטאותה של ח"כ חנין זועבי כפי שפורסמה בתקשורת, בה טענה כי "סגירת שערי אל-אקצה למוסלמים הוא צעד מסוכן, ואולי אפילו חסר תקדים ביום החג. זו הפעם הראשונה שסוגרים מקום מקודש למוסלמים. זוהי מדיניות של הכרזת מלחמה". כפי שפורט לעיל, הר הבית נפתח היום רק למתפללים מוסלמים וטענה זו משוללת כל יסוד ונראה כי היא נועדה ללבות את היצרים ולהביא לעימותים ופגיעה בכוחות הבטחון ואזרחים חפים מפשע", נמסר מהמשטרה.
הר הבית חנין זועבי אל-אקצה הווקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד