כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המפכ"ל המיועד: מתייעץ עם האדמו"ר ממודז'יץ

השועל החסידי - ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן ראש השב"כ המועמד לתפקיד המפכ"ל, משתייך מזה שנים לחסידות מודז'יץ

רוני אלשיך עם האדמו"ר ממודזיץ. ארכיון: בחדרי חרדים
רוני אלשיך עם האדמו"ר ממודזיץ. ארכיון: בחדרי חרדים


לאחר שהיום (א') הותר לפרסום כי סגן ראש השב"כ המיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא רוני אלשיך, דתי חובש כיפה סרוגה, מתברר כי הוא משתייך מזה כמה שנים לחצר חסידות מודז'יץ ופוקד דרך קבע את בית המדרש בחגים ובמועדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אלשיך, תושב 'גבעת שמואל', מגיע מידי שנה למעמד הקפות שניות המסורתיות בחצר חסידות מודז'יץ ורוקד במשך שעה ארוכה בין קהל ההמונים המגיעים למקום עם השירים המיוחדים מבית החסידות וההקפה השישית הנהוגה לזכר קדושי השואה.

במודזי'ץ אומרים כי לא ייחסו חשיבות רבה לבואו אף פעם, ולא זיהו אותו ואת תפקידו למעט האדמו"ר. 'בחדרי חרדים' נבר בארכיון מהקפות שניות בשנה שעברה ומצא את תמונתו עם האדמו"ר.

מלבד זאת הוא מגיע רבות לאירועים במודז'יץ. ומתייעץ רבות עם האדמו"ר חבר מועצת גדולי התורה.
.
היום כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נעתר לבקשת השר לביטחון פנים גלעד ארדן והתיר את פרסום זהותו, שהייתה אסורה לפרסום מתוקף תפקידו על פי חוק השב"כ. אלשיך, דתי חובש כיפה סרוגה, בן 52, מתגורר בעיר גבעת שמואל ובעבר התגורר מעבר לתחומי הקו הירוק, הוא אב לשבעה וסב לשבעה נכדים.

אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' לאלשיך קול ערב במיוחד, והוא עובר לפני התיבה מידי פעם בשבתות וחגים. "לאחר שהגיע להתגורר בשכונה, שמעתי כי במקום מגוריו הקודם בבנימין, היה ממש נחשב כחזן בית הכנסת".

אחד מכינוייו של אלשיך בשירות השב"כ הוא "בר מצווה" - בגלל הכיפה ובגלל מה שהגדירו כ"מראה של ילד טוב ירושלים". הכינוי השני שלו בארגון הוא "השועל", בגלל הדימוי הערמומי שלו. סימן ההיכר שלו הוא כיפה ועניבה.

"בעקבות תפקידו כסגן ראש השב"כ, הוא נמצא תמיד עם טלפון עליו, משום פיקוח נפש. על כתפיו מוטלת אחריות לא מועטה, אך הוא תמיד מצניע את המכשיר. גם כאשר הוא מקבל דיווח או עדכון, הוא עושה את זה בשקט ומבלי שיבחינו בכך".
רוני אלשיך מפכ משטרה מודזיץ קשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד