כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בתגובה לזליגה: צה"ל תקף בסוריה

בתגובה לירי רקטי מסוריה: צה"ל תקף בליל החג באמצעות כוחות ארטילריה שתי מטרות צבאיות של הצבא הסורי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


אמש לאחר כניסת החג, בסמוך לשעה 20:20, רקטה התפוצצה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. יממה קודם לכן, זוהתה נפילה נוספת בשטח פתוח באותו איזור.

למרות שההערכה בצה"ל כי מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים בסוריה, צה"ל תקף בליל החג באמצעות כוחות ארטילריה שתי מטרות צבאיות של הצבא הסורי בפרברי קוניטרה' במרכז רמת הגולן הסורית. התקיפה בוצעה בתגובה לזליגות הירי של הצבא הסורי לתוך שטח מדינת ישראל מהלחימה הפנים סורית שאירעו ביומיים האחרונים בצפון רמת הגולן.

באתר הלבנוני 'אל-עהד' דווח כי בתקיפה נפגע בינוני סגן מפקד גדוד בחטיבה 90 של צבא סוריה. בערוץ LBC הלבנוני דווח על שלושה או ארבעה פצועים בקרב חיילי אסד בעקבות ההפצצה של צה"ל בגזרת קוניטרה.

"הנפילות בשטח ישראל אתמול והיום, כתוצאה מירי תותחי צבא סוריה המעורבים בקרבות שם, הן מבחינתנו הפרת ריבונות וחציית קו אדום", אמר שר הביטחון משה יעלון. "אין למדינת ישראל כל כוונה לעבור לסדר היום על מקרים מסוג זה, ולכן צה"ל תקף הערב שני תותחים של צבא סוריה. אנחנו רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראים למתרחש משטחם. לא נהיה סובלנים במקרים דוגמת אלו שהתרחשו אתמול והיום, ונפעל כדי למנוע כל ניסיון לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל".


תקיפה ישראלית בסוריה לפני כשנתיים
סוריה גולן צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד