י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אפליה בחינוך: יש תקציב לנוצרים - אין לחרדים

מנהלי מוסדות חרדים במוכר שאינו רשמי: "לא השבתנו את שנת הלימודים, ולכן ילדינו מופלים ביחס לנוצרים"

מנדי הכטמן, פלאש90
מנדי הכטמן, פלאש90


הטבות רק לנוצרים. 35 אלף תלמידים חרדים הלומדים במוכר שאינו רשמי מופלים לרעה, ולא יזכו לתקציבי תמרוץ וטיפוח עבור שנת הלימודים הנוכחית, וכן אינם זוכים להינות מן המענק החד פעמי אותה תחלק הממשלה לבתי ספר הנוצרים, הנחשבים גם כמוסדות מוכרים שאינו רשמים.

בערב החג פורסם כי על פי ההסכם, ובהתאם להחלטת משרד האוצר, יוקצה לבתי הספר הנוצרים תקציב חד פעמי בהיקף של 50 מיליון שקלים באמצעות המשרד לשוויון חברתי. בנוסף, יועברו שבעה מיליון שקלים וחצי כתמריץ טיפוח עבור שנת הלימודים הנוכחית.

בנוסף, הצדדים סיכמו גם על הקמת ועדה משותפת שתדון ביחסים בין בתי הספר הכנסייתיים למשרד החינוך ובדרכים בהן יתוקצבו בתי הספר. החלטה על התקצוב הנוצרים הגיעה לאחר שביתה בשבועות האחרונים במוסדות החינוך הנוצרים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מחו מספר מנהלי מוסדות חרדים על אפליית המוסדות החרדים. "מאז תקופת שר החינוך שי פירון, המוסדות ספגו גזירות קשות", הם אומרים, "למרות שהבעיות טרם הגיעו לפתרונם, החלטנו לנסות ולהתמודד עם הקשיים הרבים ולפתוח בכל זאת את שנת הלימודים.

"לא די שאחרי החופשה הגדולה, השארת הילדים שוב בבית קשה מנשוא לכל ההורים אלא גם חמלנו על הבנות המייחלות לשוב חזרה לספסל הלימודים, וכעת מתברר שהפסדנו", אומר יו"ר פורום מוסדות מוכר שאינו רשמי דוד שרפר. "מסתבר שרק בכח מבנים כאן במדינה. אם היינו שובתים, היינו גם מקבלים תקציבים. התלמידים החרדים מונים למעלה מ35 אלף. מספר דומה לתלמידים הנוצרים הלומדים במוכר שאינו רשמי, אי לכך מן הראוי שיקבלו גם הם מענק של 50 מיליון שקלים".

בימים הקרובים מתכוונים מנהלי המוסדות לפנות לנציגים החרדים בכנסת על מנת שיפעלו בכל כוחם שגם המוסדות החרדים יקבלו את התקציב חד פעמי בסך 50 מיליון שקלים היכול להקל על מוסדות חינוך. כמו כן, שתוקם וועדה שתדון אחת ולתמיד בתקצוב מוסדות המוכר שאינו רשמי בדומה לנוצרים.

לאחר החג, פורום המוכר שאינו רשמי, יערוך אסיפת חירום לכל המנהלים על מנת לטכס עצה לשלבים הבאים של המאבק.,
חינוך שביתה מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד