כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה-DJ של שמלצר ליהטט מול הרבי ממישקולץ: "קדוש, קדוש, קדוש" • צפו

ליפא שמלצר מותח את הגבולות - להופעותיו הצטרף 'מאט דאב' יוצר אלקטרוני שהקפיץ אמש את מישקולץ, ביום טוב שני של גלויות • זאת ועוד - חילול חג המוני בעיר פתח תקווה במהלך ההכנות לאירוע הפרוץ • צפו בוידאו

במת הכבוד במישקולץ אמש
במת הכבוד במישקולץ אמש


עוד שלב נחצה אמש (ב') במוסיקה החסידית: לצד האדמו"ר היושב מול קהל שהוערך ע"י המשטרה בשלושת אלפים איש, הופיע ליפא שמעלצר כשהצעקה האחרונה - dj כליווי לזמר "מאט דאב", מלווה אותו מאחור בקפיצות "קדוש, קדוש, קדוש".



ליפא שמעלצר, כוכב הסערות של השנה האחרונה הופיע אמש בשמחת בית השואה של "מישקולץ", שדבר ההכנות המשטרתיות לקיום האירוע תוך חילול החג, התפרסם ב"בחדרי חרדים" עוד בטרם החג.

ליפא השוהה בחג זה בישראל, הופיע כפי שנהג גם בשנים קודמות במוצאי יו״ט ראשון כשלבני חו״ל זהו יו״ט שני. לטענתו, קיבל לכך היתר מפורש מרבותיו משלל סיבות. בין היתר, בשל שהותו ב'שלוש הרגלים' בישראל.

מהאירוע עצמו, שכאמור נערך תוך שהשוטרים נאלצים לחלל שבת בכדי להתכונן אליו, תועדו בעיות בשמירת גדרי הצניעות, ורבים מתושבי העיר הביעו תמיהתם על ההתעקשות להמשיך לקיים מופע ברחובה של עיר, לאחר שדבר זה נאסר וכבר אינו קיים בערים אחרות.

"השנה - חילול חג גדול מבעבר"
כאמור, מעדויות תושבי פתח תקווה, חילול חג מחפיר נערך תוך חילול החג הראשון, עם ההכנות לשמחת בית השואבה של חסידות מישקולץ.

קובי שטרן תושב העיר, מספר ל'בחדרי חרדים' כי השנה הגזימו מארגני האירוע, וכי האירוע כולו הוכן במהלך החג, כך שבצאתו הכל היה מוכן.

"כבר מהשעה 18:00 התאספו עשרות שוטרים, מאבטחים ואנשי צוות טכני בפינת הרחובות אחד העם-סלנט, והחלו בהכנות לשמחת בית השואבה המסורתית", מספר קובי.

לדבריו, "בשעה 18:30 כבר הוקמו כל המחסומים, והבמה הניידת הובלה למקומה. בשעה 19:00, עוד קודם ליציאת החג, כבר נחסמו הרחובות הסובבים ע"י ניידות משטרה ופיקוח עירוני".

כזכור, בשנים האחרונות פונים שוטרים דתיים ל'בחדרי חרדים' וקובלים על כך שהם מוזמנים להתייצב לאבטחת שמחת בית השואבה תוך חילול שבת או חג. אמנם לאחר פניות לגורמים המתאימים השוטרים מקבלים אישור להתייצב זמן מה לאחר צאת החג.

מה שתמוה, שבחסידות איימו בעבר בתביעת לשון הרע באם הכתבה תפורסם, אולם מאז נדם קולם, והשנה התחמק המאיים בתביעה, והשיב שהוא מנהל הבניין ואינו מכיר את אחראי על הפקת שמחת בית השואבה.

יצויין, כי בחסידות מישקולץ פנו לפני חג הסוכות לארגון 'הצלה פתח תקווה' וביקשו לאבטח את האירוע, לפליאתם (או שלא), קיבלו תשובה כי "אנחנו לא נותנים יד למחללי חג". צריך להזכיר כי חילול החג מחמת הכנות האבטחה לאירוע, קרה גם בשנים עברו.

מחסידות מישקולץ סירבו להגיב ואיימו בתביעה בעקבות הכתבה, כפי שאיימו בשנים עברו.
מישקולץ חילול חג ליפא שמלצר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד