י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות דברי הראשל"צ: "בדיעבד התברר כי מדובר בדיל צהר מספר 3"

גורמים ספרדים המקורבים לוועדה על דברי הגרש"מ עמאר בנוגע לבחירת בנו: "לחרדתנו התברר כי שוב חברו גורמים פשרנים להוביל מהלך של בחירה בדוד בס מצהר, בתמורה לתמיכת החילונים בבן הגרש"מ עמאר" • גורם אשכנזי: "עניין פנימי של ש"ס"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


דבריו של הראשל"צ ורבה הספרדי של ירושלים, הגרש"מ עמאר, בראיון חג בלעדי ל'בחדרי חרדים' - מחוללים סערה. כזכור, בין השאר, התייחס הראשל"צ לכך שבנו שהיה מועמד לדיינות, לא נבחר על ידי הוועדה בסבב המינויים האחרון.

"הוא סובל בגללי. יש אנשים שאני בעיניהם לא בסדר. ואני ברוך ה' לא השבתי לאף אחד אפילו לא במילה בודאי לא במעשים. יש רדיפות אבל היות ואנחנו בערב כיפור אמרתי אני מוחל לכולם. אמנם ישמעו את זה ויקבלו חשק לעשות עוד אז אני מוחל להם גם לעתיד. יותר כואב שגם הבן צריך לסבול. בן שהוא מוכשר מאוד, יש לו את אחד הכוללים כאן בירושלים שגם אלו שהתנגדו לו הבנים והחתנים שלהם הכניסו אותם לשם, כי זה כולל ברמה גבוהה שעושים בחינות ברבנות ובדיינות ויוצאים אחוז הכי גבוה", אמר הגרש"מ.

"הוא גם רב אזורי 18 שנה. לא רב אזורי שגר במקום אחר, הוא גר שם ואני שומע איך הם אוהבים אותו שם. זה בכל אופן ניסיון ציבורי עשיר. לא דומה מי שבא ישר מהכולל לבית דין למי שכבר חי ויודע לדבר עם ציבור. אני בטוח שהיה מביא תועלת עצומה, אבל אנחנו קיבלנו גם הוא וגם אני את זה באמונה שלמה שהכל בא מאת השם ונמשיך בעזרת השם, ואני מקווה שיבוא יום שבית הדין יהנה ממנו", הוסיף בכאב.

בתגובה לדברים, אומר ל'בחדרי חרדים' גורם ספרדי בכיר המקורב לועדה למינוי דיינים: ״לראשונה נודע לנו על המועמדות רק לאחר תוצאות ההצבעה, מעולם לא הייתה כל פניה של הרב עמאר או מי מטעמו לגורמים החרדים בועדה בבקשה לתמיכה בבנו למשרה, ואיש לא סיכל את מועמדותו, כל אמירה אחרת היא שקר״.

הגורם מאשים את מקורבי הרב עמאר בניסיון לרקוח דיל עם הבית היהודי: ״רק בדיעבד התברר כי מדובר בדיל צהר מס' 3, שהחל בבחירות לרבנות הראשית, המשיך בבחירות לרבנות ירושלים והתקדם שלב כעת במינוי הדיינים. לחרדתנו התברר כי שוב חברו אותם גורמים פשרנים להוביל מהלך של בחירה בדוד בס, מרבני צהר, בתמורה לתמיכת החילונים בועדה בבנו של הרב שלמה עמאר, מהלך שלא צלח לאחר שהוא קיבל רק קולות בודדים שמנעו ממנו אפילו לעלות לסיבוב השני״.

״היום מובנת יותר מתמיד ראייתו למרחוק ומלחמתו חסרת הפשרות של מרן הגר"ע יוסף זצוק״ל באותם גורמים שלא בחלו באמצעים וחברו גם בזמנו לרבני צהר מתוך מניע אישי ועל מנת לקדם את עצמם״.

ולגופו של עניין: ״גם אילו הייתה נעשית פנייה לתמיכה, לא סביר שהיא הייתה נענית בחיוב, מכיוון שהנוהג וההגיון מורים כי מי שקיבל את כושר הדיינות שלו אך לפני שנים בודדות מן הראוי שימתין תקופת מה, ואכן הרבנים בוועדה בחרו במועמדים בעלי ותק של עשרות שנים הממתינים שנים רבות. לא למותר לציין, כי כאשר מדברים על מידת ההתאמה לתפקיד, אין מדובר בעילוי שצלח בקלות את כל מבחני הדיינות אלא במועמד שנכשל בבחינות לדיינות ונאלץ לשוב למבחנים חוזרים״.

גורם אשכנזי בכיר שהיה מעורב במינוי הדיינים בסבב האחרון, מציין ל'בחדרי חרדים': "הכל עניין ש"סי פנימי, אנחנו לא רואים צורך לנכון להתערב במועמדים של ש"ס, כפי שהם לא התערבו בשלנו. התערבנו רק בנוגע למועמדי הבית היהודי, מכיוון שהיו שם מועמדים פסולים שאין רוח ההלכה נוחה מהם. ש"ס הם אלה שצריכים להסתדר עם הגרש"מ עמאר".

צפו בראיון המדובר:
עמאר בן מינוי דיינים ספרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד