ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

בשל עתירה לבג"צ: נדחתה השבעת 22 הדיינים החדשים

פרסום ראשון: בערב החג הוגשה עתירה לבג"צ נגד בחירת 22 הדיינים החדשים • בג"צ דרש מהמדינה תשובות לטענות על מינוי מקורבים ולחץ פוליטי בהליך הבחירה • גורמים ברבנות אישרו ל'בחדרי': "מינוי הדיינים יידחה עד להודעה חדשה"

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90


סאגת מינוי הדיינים: גורמים ברבנות הראשית אישרו הערב (ג') ל'בחדרי חרדים' כי בשל עתירה לבג"צ נדחתה השבעת הדיינים שנבחרו לאחרונה, עד להודעה חדשה.

בעתירה שהגיש ערב החג, עו"ד מרדכי אייזנברג, נטען כי הוועדה למינוי דיינים בחרה בשניים מהדיינים שהינם קרובי משפחה של שניים מחברי הוועדה - הדיין הרב ציון בוארון והרב הראשי הגר"ד לאו. לדברי העתירה חברי הוועדה הקרובים השתתפו בדיונים מקדימים והשפיעו על שאר חברי הוועדה לתמוך בקרובם.

עוד נטען כי טרם ההצבעה הוצגה בפני חברי הוועדה רשימת שמות מועמדים מוסכמת על דעתם של ראשי המפלגות באופן המהווה שיקול זר למהות הבחירה וזאת בניגוד לחובתם של חברי הוועדה לבחור את הראויים ביותר כדיינים אך ורק על פי שיקול דעתם. כך גם לפני ובמהלך ההצבעה בוועדה,נמסרו איומים במישרין ובעקיפין לחלק מחבריה בדבר פירוק הקואליציה הממשלתית אם חלילה תהיה סטייה מן הרשימה הבינמפלגתית המוסכמת. וכך, הועדה בחרה את מומלציה על בסיס שיקול זר של חלוקה שווה דווקנית ומפלגתית של אגודת ישראל, ש"ס והבית היהודי.

שופט בית המשפט העליון מני מאזוז הורה למדינה להגיש את תשובתה לעתירה עד ליום השישי הקרוב. בשל כך, גורמים ברבנות הראשית אישרו הערב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי עד לבירור העתירה והחלטת בית המשפט בנושא, לא יתקיים טקס השבעת 22 הדיינים החדשים בבית הנשיא.
בית הדין בגץ עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד