כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

למרות החשש: מעל 50 אלף איש בברכת כהנים

ארבעה יהודים נעצרו בשעות הבוקר, וארבעה בני מיעוטים • אחר הצהריים יתקיים מעמד 'הקהל' ברחבת הכותל

האוטובוסים בשער יפו, צילום: יוסי גוטהולד, חדשות 24
האוטובוסים בשער יפו, צילום: יוסי גוטהולד, חדשות 24


למעלה מחמישים אלף איש השתתפו בטקס המסורתי של ברכת כוהנים ברחבת הכותל המערבי, המתקיימת כ-45 שנים בחג הסוכות ובחג הפסח, כפי שייסד הרב הצדיק רבי מנדל גפנר זצ"ל.

במעמד השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי, רבנים וגדולי תורה והמוני בית ישראל מהארץ ומהתפוצות שבאו להתברך מפיהם של מאות כהנים שבירכו אותם בברכה המשולשת בתורה, האמורה מפי אהרון ובניו הכהנים.

במהלך שעות הבוקר עוכבו בשטח הר הבית ארבעה מבקרים יהודים, מהם 3 בעקבות הפרת כללי הביקור ואחד על תקיפת שוטר. כמו כן, עוכבה לחקירה מוסלמית שניסתה לתקוף שוטר בשטח הר הבית והובלה לחקירה.

בסמטאות העיר העתיקה נעצרו בשעות הצהרים 2 נשים ערביות וצעיר ערבי לאחר שתקפו את כוחות המשטרה והפרו את הסדר הציבורי. בנוסף, בשעות הבוקר עצרו שוטרי מרחב דוד לחקירה מתפללת מוסלמית שניסתה להפריע לביקורים בהר הבית.

ברחבת הכותל המערבי נערכים לטקס נדיר של "זכר - להקהל" הנערך אחת לשבע שנים, שיתקיים היום אחה"צ. טקס 'הקהל' שהתקיים בימי המקדש היה מעמד נשגב בו השתתפו אנשים, נשים וטף מקרב העם, בו היה מלך ישראל עולה לתורה וקורא בספר דברים לעיני העם.

בכותל יתקיים הטקס המרגש כזכר למעמד נורא ההוד, כאשר הרבנים הראשיים לישראל וגדולי תורה יהיו אלו שיפארו את המעמד ויקראו בתורה. לרגל האירוע יוכנסו ארבעה ספרי תורה חדשים לרחבת הכותל המערבי, מהם יקראו הרבנים הראשיים לישראל בעבר ובהווה, ויזכו את הציבור בקבלת עול מלכות שמיים.

את המעמד ינעימו חזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים הרב חיים אדלר, הפייטן יהודה נפתלי, מקהלת נרננה, הזמרים מנדי ג'רופי ויענקי רובין ועוד שישמחו את הקהל לכבודה של תורה ולכבוד חג הסוכות.

טקס הכנסת ארבעה ספרי תורה - 'זכר מעמד להקהל' ושמחת בית השואבה יתקיים אי"ה ברוב עם היום בשעה 17:00 בערב.

1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד