כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המרוץ נפתח: מלכיאלי הגיש מועמדות לתפקיד מנכ"ל הרבנות

מרוץ לוהט בפתח: לפחות ארבעה ממקורביו של שר הכלכלה ויו"ר ש"ס רואים עצמם ראויים לתפקיד • ההכרעה בידיה של וועדת איתור, המורכבת משני נציגי משרד הדתות, נציגו של הגר"ד לאו ושני נציגי נציבות המדינה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


פרסום ראשון: המרוץ לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל נכנס להילוך גבוה, והיום (ד) הגיש חבר מועצת העיר ירושלים וראש לשכתו של שר הדתות מיכאל מלכיאלי את מועמדותו לתפקיד הבכיר.

מלכיאלי נחשב למקורבו של יו"ר שס השר אריה דרעי, שקידם אותו מעמדת חבר מועצה בעיר ירושלים לתפקיד ראש לשכתו של שר הדתות דוד אזולאי והוא אף הוצב במקום 11 ברשימת ש"ס לכנסת ה-20.

עוד שמות שעלו במרוץ לתפקיד מנכ"ל הרבנות הם שמו של יוסף שווינגר מנכ"ל המקומות הקדושים, שלומי אטיאס וחבר מועצת העיר בני ברק יגאל גואטה.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי התואר בחינוך לא מספיק לתנאי סף של הנציבות, ומלכיאלי ייאלץ ללמוד לתואר שני או להגיש ערעור. כך גם שווינגר נפסל בשל תנאי סף.

יו"ר ש"ס אריה דרעי יצטרך להחליט במי לתמוך, בהחלטה קשה למדי, זאת בעקבות העובדה שמספר מועמדים מקורבים אליו מאוד ורואים עצמם מועמדים לתפקיד.

מי שיקבע בפועל את זהות המועמד לתפקיד הם חמשת חברי ועדת איתור - שניים מטעם משרד הדתות, שניים מטעם נציבות המדינה ואחד מטעם הרב הראשי הגר"ד לאו.

מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה לבחדרי חרדים כי הוא "לא עוסק בזה ופועל אך ורק למען תושבי העיר ירושלים".
מרוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד