י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

תקיפה ראשונה של רוסיה בסוריה: 36 הרוגים

התקיפות נערכו במחוזות חמאת וחומס וקיומן אושר על ידי משרד ההגנה הרוסי • דובר הקרמלין: "זו מלחמה בטרור"

תקיפה ראשונה של רוסיה בסוריה: 36 הרוגים
טוויטר


לראשונה, הצבא הרוסי ביצע תקיפות בסוריה נגד יעדים של דאעש, בהן נהרגו על פי הדיווחים 36 אזרחים, במחוזות חמאת וחומס, כך אישר משרד ההגנה של רוסיה.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי מטרות המבצע הצבאי יכללו תקיפות נגד ציוד צבאי, אמצעי תקשורת ומחסני נשק ודלק. ראש הסגל של הקרמלין, סרגיי איבנוב, הבהיר כי אין זה אומר שכוחות קרקעיים רוסיים יהיו מעורבים בלחימה ושהצעד קשור אך ורק לשימוש בחיל האוויר.

ראש ארגון הגג של האופוזיציה הסורית, חאלד חוג'ה, אמר כי 36 אזרחים נהרגו בתקיפות, שנערכו בחמישה אזורים שאינם כוללים את לוחמי דאעש או ג'בהת א-נוסרה. "כל המטרות בתקיפות הרוסיות היו מטרות אזרחיות", אמר.

גורם דיפלומטי צרפתי אמר גם הוא כי תקיפות רוסיה בסוריה נערכו ביעדים של ארגוני מורדים סורים ולא של ארגון דאעש. "אם התקיפות נערכו בחומס, הם לא תוקפים את דאעש, אלא קבוצות אופוזיציה. דבר זה מאשר את העובדה שהרוסים פועלים יותר למען משטר אסד מאשר למען המאבק בדאעש", אמר.

תקיפה אווירית של רוסיה בסוריה


דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב מסר כי המטרה המרכזית של המבצע תהיה להילחם בטרור ולסייע לכוחותיו של אסד. "המטרה העיקרית היא מלחמה בטרור ותמיכה ברשויות הלגיטימיות בסוריה הנלחמות בטרור ובקיצוניות", אמר בתגובה לשאלה אם רוסיה יכולה להתחייב שהתקיפות יוגבלו רק ליעדים של דאעש.

נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא דברים בישיבת הממשלה בזמן התקיפה, ואמר: "המבצע בסוריה זמני ויערב רק תקיפות אוויריות". עוד הוסיף, "לא צריך להיות מומחה בנושאים האלה כדי להבין שהם אם יצליחו בסוריה הם יחזרו למדינותיהם ויגיעו גם לרוסיה".

רוסיה עדכנה את ישראל וארה"ב מראש: גורמים רשמיים בממשלת רוסיה יצרו קשר עם היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, יוסי כהן, וכן עם בכירים במערכת הביטחון כשעה לפני התקיפה והעבירו מסר לפיו בזמן הקרוב מטוסים רוסיים יפציצו מטרות בסוריה. הרוסים, עמדו בסיכום שהושג בשבוע שעבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנוגע למניעת היתקלויות מבצעיות בין צה"ל לצבא הרוסי בסוריה.

גורם אמריקני מסר כי ייתכן שהתקיפות האוויריות הרוסיות בסוריה לא כוונו לעבר אזורים הנמצאים תחת שליטת דאעש.
סוריה רוסיה הפצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד