כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מקורבי דרעי: "כץ נושא אחראי לחילול השבת ברכבת"

גורמים במשרד הכלכלה טוענים כי דרעי אינו מוכן לאשר את עבודות הרכבת בשבת - עד שכץ יכריע האם הן חיוניות • כץ מצידו מתמהמה עם התשובה • כץ בתגובה: "לשר אין קשר לנושא.. התחום באחריותו של משרד הכלכלה"

צילום: Ohad Zwigenberg, פלאש 90
צילום: Ohad Zwigenberg, פלאש 90


האם שר התחבורה ישראל כץ הוא האחראי לחילולי השבת ברכבת?

לדברי בכיר במשרד הכלכלה המקורב לשר דרעי, לפני שבוע וחצי קיבלה הרכבת אישור מהמחלקה במשרד הכלכלה שמעניקה היתרים לעבודה בשבת, לבצע עבודות תשתית בשבת בשני קווים: קו הרכבת מת״א לירושלים וקו הרכבת ממודיעין לנתב״ג.

אלא שאותו בכיר חושף, כי בשיחה שהתקיימה ביום חמישי לפני כשבועיים בין שר הכלכלה אריה דרעי לשר התחבורה ישראל כץ, ביקש השר דרעי מהשר כץ לבדוק האם העבודות שהרכבת ביקשה לבצע בשבת אכן דחופות. כעבור מספר שעות התקשר לדרעי מנכ״ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, והודיע כי למרות שלרכבת יש היתר לעבוד בשבת, החליט משרד התחבורה לאסור עליה לבצע את העבודות בשבת.

בעקבות כך, וכדי לוודא שהיד על אישור ביצוע עבודות בשבת לא קלה על ההדק, החליט שר הכלכלה לבקש מכל חברה ממשלתית שתבקש מעתה היתר לעבוד בשבת - לצרף את חתימת השר הממונה. ולפיכך, במקרה של הרכבת נדרשת מעתה חתימת שר התחבורה כץ, שטרם הגיעה.

מהשר כץ נמסר בתגובה כי "השר לא הורה, ולא היה כלל קשור לנושא, ובנגוד לטענת דרעי, איש גם לא שוחח איתו בנושא. מי שנתן אישור ואחראי על מתן האישורים לעבודה בשבת לרכבת, לחברת חשמל, למקורות ולהרבה גופים נוספים הוא משרד הכלכלה בראשות השר דרעי. השר כץ השיב לדרעי שככל הידוע לו, הרי משרדו של דרעי הוא האחראי למתן אישורי עבודה והם כנראה נתנו אישור מסוג זה, ודרעי השיב שיבדוק. לשר כץ לא הייתה מעורבות בהחלטה.

"משרד התחבורה, בראשות השר ישראל כץ, רואה את ישראל כמדינה יהודית ושומר - זה למעלה מ-6 שנים - על הסטטוס קוו, בכל הקשור לתחבורה ציבורית בשבת, למרות לחצים ומתקפות מצד חוגים שונים".

לדברי גורמים במשרד התחבורה, "משרד הכלכלה, בראשו עומד השר דרעי, הוא האחראי בלעדית למתן אישורים לעבודה נדרשת בשבת (באמצעות הממונה על שעות עבודה ומנוחה) וזאת בהתאם לחוק ולסטטוס קוו הנוהג במדינת ישראל מזה שנים רבות. במידה והשר דרעי רוצה להשתחרר מאחריותו, כשם שעשה גם בתחומים נוספים (מינוי שופטים לבתי דין לעבודה, מיתווה הגז), עליו לעשות זאת בדרך מסודרת ורישמית ולא באמצעות ניסיון לשנות נהלים, באופן חד צדדי, בדרך המנוגדת לחוק ולמינהל התקין. לשר התחבורה אין כל סמכות, וגם אין בידיו הכלים המתאימים לעסוק בנושא זה".
כץ שבת דרעי רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד