י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ש אויערבך: "לא לפחד ממשטרה פה ושם" • צפו

הגרש"א נשא נאום בווידאו לכנס נשים שבניהן ובעליהן בחרו שלא להתייצב בלשכת גיוס • תיעוד

הגר"ש אויערבך: "לא לפחד ממשטרה פה ושם" • צפו


למעלה מאלף נשים מהפלג הירושלמי שבעליהן לא מתייצבים וכן אמהות לבנים שלא מתייצבים בלשכות הגיוס, התכנסו אמש (ד') בבני ברק לכינוס חיזוק.

במהלך הכנס הוקרנו דבריו של הגר"ש אויערבך שהביע את דעתו שוב ושוב שלא להתייצב. בדבריו אמר: "אשרי חלקכם שאתן עומדות על משמר היהדות להתרחק מאלו שעומדים עלינו האחים התועים שעומדים עלינו לכלותינו חס ושלום, אורך הגלות השכיח מהם את המעמד הנשגב את 'אתה בחרתנו מכל העמים' את 'אהבת אותנו ורצית בנו' כל זה נשכח מהם. והם אחים טועים שמתנכלים לשמן הזית לפח השמן הטהור, הטהור מכל טוהר".

"וכשמתרחקים מהם ולא הולכים להתייצב ומאמינים באמונה שלימה שעל ידי שלומדים תורה זה מקיים את כלל ישראל ולא דברים אחרים, בשם ה' אלוקינו נזכיר שזה התורה, אלא מתרחקים מהם ומהמונם שהרבה קלקולים יוצאים מזה מכל הפגישות שמה אשר בחורים יקרים מתלוננים ובוכים על זה, ואשרי חלקכם שאתם נושאים בעול".



"הקב"ה יאיר עיניהם שלא יצטרכו לפחדים כאלו שיבואו משטרה פה ומשטרה פה, אבל אתם מקיימים בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך, אהבת ה', ודברי תורה צריכים חיזוק, מה שמתאספים ביחד בלב אחד לאבינו שבשמים ודאי שזה מוסיף חיזוק גדול מאוד".

את דבריו סיים הגר"ש אויערבך - "אנחנו בתפילה להקב"ה שיחזק את כל אלה שלא.. כל כלי יוצר עלייך לא יצלח וכל לשון תקום למשפט תרשיעי, שנהיה מחוזקים ועל ידי שאנחנו מתחזקים כלל ישראל זה דבר אחד מתחזקים באמונה טהורה שזה העיקר לשמור על ייחודנו. וודאי שהגאולה מתקרבת, אנחנו בתקופת עקבתא דמשיחא, יותר נסיונות יותר 'הסתר הסתיר' אבל כנגד זה הקב"ה מרבה אורה זו תורה ומעט אורה דוחה הרבה מן החושך והרבה מן האור בודאי דוחה הרבה מן החושך.

"זכות גדולה בחלקכם לעמוד על המשמר ולחזק את הבנים שיתרחקו מהם ועל ידי כך יוכלו לקיים 'שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנעם ה' ולבקר בהיכלו'. מה שיותר מתרחקים מהם זוכים בנועם ה' ושהתכלית של חיינו זה להישאר בבית המדרש.

"זה 'בנייך' אלו הבנאים של העולם ובזכותם העולם קיים. מה שיותר מתרחקים מהם אז לא רוצים לעזוב את בית המדרש. כולם זוכים, אבל זה 'אחת שאלתי', זה העיקר של כל יהודי מכלל ישראל שליבו כל ישראל לא לחפש דברים מה שרוצים להוציא אותנו מבית המדרש ולסגור את בית המדרש".
ויאשרוה כנס אמהות לא מתייצבים הרב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד